تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: آسمان مناطق شمالی و ارتفاعات استان به خصوص از بعدازظهر امروز /پنجشنبه/ ابری می‌شود.

مرتضی قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه های هواشناسی آسمان اغلب مناطق استان و به خصوص در ارتفاعات از اواخر وقت امروز با رگبارهای خفیف و پراکنده همراه می‌شود.

وی یادآور شد: از فردا شرایط جوی نسبتا پایداری در استان حاکم می شود و آسمان استان تا اواسط هفته آینده صاف خواهد بود.

قدیمی اظهار داشت: طی روزهای پیش رو در ساعات بعدازظهر همچنان سرعت وزش باد افزایش می یابد و به خصوص بعدازظهر امروز شدت آن به آستانه نسبتا شدید می رسد.

وی با اشاره به وضعیت دمایی استان، ادامه داد: تا فردا /جمعه/ هوای خنکی در استان مستقر خواهد بود و از اوایل هفته آینده دوباره افزایش تدریجی دما را خواهیم داشت.

قدیمی گفت:‌ طی شبانه روز گذشته شهر سلطانیه با ۱۳ درجه و منطقه "فیله خاصه" با ۳۹ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی افزود:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۱۸ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۶ و ۳۱ درجه، ابهر و خرمدره ۱۸ و ۳۱ درجه ، آب‌بر ۲۲ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۶ و ۳۲ درجه، سلطانیه ۱۳ و ۳۱ درجه و ایجرود ۱۷ تا ۳۳ درجه و ماهنشان ۲۰ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.