کرمان - ایرنا - معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کرمان گفت: ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد توان‌یاب ویژه استان های کویری اول تا چهارم آذرماه امسال در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا هنرمندان تئاتر توان یاب از استان های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان های رضوی و جنوبی برای شرکت در این جشنواره تا ۲۰ شهریور ماه جاری مهلت ارسال اثر دارند.

وبسایت این جشنواره به نشانی behzisti.ir/service/province/kerman اعلام شده و متقاضیان از طریق ایمیل kerman.theaterfestival@gmail.com و نیز شماره تلفن های ۳۱۲۱۱۱۳۱-۰۳۴ و ۰۹۳۷۲۹۶۶۰۹۸ (ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳) می‌توانند کسب اطلاع یا ارسال اثر داشته باشند.

احمد شفیعی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان روز پنجشنبه در این زمینه توضیح داد: بهزیستی در اجرای فعالیت های خود در زمینه ارائه خدمات رفاهی، اجتماعی و فرهنگی به معلولان و تلاش برای ارتقای سطح کیفی زندگی این گروه از افراد جامعه جشنواره های منطقه ای تئاتر معلولان را به صورت سالانه برای افراد دارای معلولیت جسمی - حرکتی، ذهنی، اختلال بینایی و شنوایی، سالمندان و بیماران روانی مزمن تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، وی بیان کرد: این برنامه به منظور دستیابی به تئاتری قابل دسترس برای همگان، به دور از تفاوت ها و محدودیت های فیزیکی و بیانی درقالب ۶ منطقه کویر، کاسپین، طلوع، زاگر، آفتاب و خلیج فارس در استان های کشور طراحی و برنامه ریزی شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه توان یابان در کرمان همواره در حوزه تئاتر جزو سرآمدان کشور بوده اند تاکید کرد: این جشنواره در چهار بخش صحنه ای (بزرگسال)، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان و مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار می شود و در کنار آن نیز برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را با حضور اساتید مطرح کشوری و استانی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کارگاه‌های توانمندسازی نیز به صورت جنبی حین برگزاری جشنواره به منظور تقویت و ارتقای بضاعت شرکت‌کنندگان در جشنواره تئاتر معلولان به عنوان ابزاری موثر برای ایجاد تجربه‌ های نوین برگزار خواهد شد.

شفیعی افزود: ارائه مشاوره‌های مذهبی خانواده برای شرکت‌کنندگان، مسابقات جنبی در زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی و غیره نیز برای مخاطبان جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در کشور، برگزاری اردوهای کوتاه مدت بازدید از مراکز پژوهشی و علمی، صنایع پیشرفته و تولیدی، مراکز توسعه اجتماعی و غیره برای شرکت کنندگان در جشنواره تدارک دیده شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از استان های منطقه کویر میهمان دیار کریمان در این جشنواره خواهند بود اظهار داشت: از مردم و مسئولان ذیربط می خواهیم برای بهتر برگزار شدن این جشنواره با بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.