اردبیل - ایرنا - ۹ سایت جدید ارتباطی در آخرین روز از هفته دولت با حضور مسئولان استانی و محلی در روستاهای شهرستان گرمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل روز پنجشنبه در آیین افتتاح این سایت‌ها گفت: شهرستان گرمی مغان دارای ۱۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار است که با تلاش‌های مجموعه فاوای استان ۲۸ روستای دیگر نیز زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

شهریار سرداری افزود: برای ایجاد و راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی ۴G همراه اول و ایرانسل در روستاهای داشدیبی، ایلخچی سفلی، شکراب، تازه کند قره بلاغ،وانستانق، مغوان، اوچ آغاج ، تپه‌باشی و ۲۸ روستای زیرپوشش دیگر گرمی مغان اعتباری بالغ بر ۳۴۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح uso هزینه شده که این سایت‌ها به مناسبت هفته دولت همزمان به نام و یاد شهدای منطقه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سرداری ادامه داد: با افتتاح این سایت‌ها ۶۷۴ خانوار با جمعیت ۲ هزار و ۲۱۹ نفر ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات طعم شیرین فناوری را خواهند چشید.

کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت‌های مستمر مجموعه فاوای استان در زمینه راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی گفت: روستاهای استان در جهت پویایی و ایجاد اشتغال مولد می‌توانند با بهره‌گیری از اینترنت پرسرعت نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و از مهاجرت‌های بی‌رویه جلوگیری کنند.

بر اساس آمارها با وجود اینکه بیش از ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل سکونت دارند، ۲۳۷ روستا به دلیل کاستی‌های امکاناتی و زیرساختی در سال‌های گذشته مهاجرفرست شده و ۲۱۱ روستای دیگر هم در معرض خطر مهاجرت قرار داشتند که در همین راستا دولت، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های روستایی از جمله در حوزه ارتباطات زیرساخت را به جد در دستور کار قرار داد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.