سنندج- ایرنا- مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم روز پنجسنبه با رقابت برگزیدگان مرحله شهرستانی در بخش آقایان در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: براساس زمان بندی اعلام شده، برگزیدگان مرحله شهرستانی مردان امروز برگزیدگان بانوان جمعه ۹ شهریور با هم به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام محمد کاروند با اشاره به اینکه کار داوری این دوره از رقابت‌های قرآنی را داوران برجسته کشوری برعهده دارند، افزود: داوران این دوره از مسابقات قرآنی تأیید شده کشوری از استان‌های تهران، همدان و کردستان هستند.

وی با بیان اینکه ۸۸ نفر از متسابقین مرحله شهرستانی حد نصاب حضور در مرحله استانی را کسب کرده اند گفت: رشته‌های بخش آوایی این دوره از مسابقات شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، ۲۰، ۱۰ و پنج جزء، اذان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن است.

یکی از روحانیون اهل سنت نیز در حاشیه این مسابقات اظهار کرد: مسابقات قرآنی فرصتی برای ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه است و حضور جوانان در مسابقات قرآن باعث تثبیت باورهای دینی بین این قشر تاثیر گذار خواهد شد.

ماموستا مختار فرجی افزود: استان کردستان دارای ظرفیت های بی شمار قرآنی است که امیدواریم شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این فعالان قرآنی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.