تهران بزرگ - ایرنا - فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت از دستگیری یک جاعل ارز و کلاهبردار ارزی در ایستگاه میدان آزادی این سامانه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عباس کرمی روز پنجشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران پلیس مترو در عملیات اطلاعاتی به شخصی مشکوک که با رویت ماموران سعی بر متواری شدن داشت که با هوشیاری ماموران زمین‌گیر و دستگیر شد.

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه و بررسی‌های بیشتر، از کوله پشتی متهم تعداد سه هزار و ۲۰۰ دلار اسکناس ۱۰۰ دلاری کشف و در ادامه تحقیقات مشخص شد که دلارهای کشف شده همگی جعلی است.

سرهنگ کرمی با اشاره به این که متهم به قصد خود مبنی بر فروش دلارهای تقلبی اعتراف کرد، ادامه داد: وی به ۲۰ فقره فروش دلارهای تقلبی و کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد.

فرمانده یگان انتظامی مترو پایتخت با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس پیشگیری تهران قرار گرفت، به شهروندان توصیه کرد که در هنگام دریافت وجه نقد و ارز حتما از اصالت آن اطمینان حاصل کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس اطلاع دهند.

۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب تهران کشف شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت نیز از دستگیری توزیع کننده فرآورده‌های نفتی قاچاق و کشف ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در پی اعلام خبر نگهداری سوخت قاچاق در کهریزک تهران، رسیدگی به موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مهدی افشاری با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و محل دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند، افزود: با اخذ مجوزها قضایی روز گذشته تیمی از ماموران به محل دپوی سوخت قاچاق اعزام و مشخص شد مالک کارگاهی با دپو و جمع آوری سوخت قاچاق در یک کارگاه تغلیط فراوردهای نفتی اقدام به تولید و توزیع فرآوردهای نفتی قاچاق می‌کند.

وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم پلیسی، مالک کارگاه دستگیر و در بررسی از این مکان ۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران به اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سوخت کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال اعلام کردند، ادامه داد: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.