مشهد-ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت و رویکرد فعالیت‌های کشاورزی آستان قدس کمک به رفع نیازها و خدمت به کشور است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی در روز جمعه، حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی افزود: آستان قدس در عرصه تولید و تأمین نیازهای مهم کشور به‌ویژه حوزه‌هایی که بخش خصوصی حاضر به فعالیت در آن‌ها نیست، وارد می‌ شود و راه را برای بخش خصوصی باز می‌کند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به هیچ عنوان رقیب تولیدکنندگان داخلی نخواهد بود، بیان کرد: اما ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی که به دلیل واردات، تولید کننده داخلی ورود نمی‌کند ولی تولید آن محصول برای کشور مهم است را می‌پذیریم.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این نهاد سوداگرانه و تجارت مآبانه ندارد و همواره منافع ملی را به سود اقتصادی ترجیح می‌دهد، بخش خصوصی ریسک‌پذیر نیست و عموماً به عرصه‌هایی که سود و بازدهی تضمین شده دارد وارد می‌شود، اما نگاه آستان قدس متوجه منافع مردم و کشور است.

وی گفت: آستان قدس رضوی وظیفه خود می‌داند به میزان توان و امکانات برای موفقیت دولت و رئیس جمهور کمک کند؛ زیرا همانگونه که رهبر معظم فرمودند «موفقیت رئیس‌جمهور و دولت جدید موفقیت همه ما است.»؛ البته این رویکرد آستان قدس در قبال همه دولت‌ها بوده و خواهد بود.
حجت الاسلام مروی وزارتخانه جهاد کشاورزی را به سبب ارتباط مستقیم با امنیت غذایی کشور و تولید فرآورده‌های کشاورزی و دامی، از وزارتخانه‌های مهم و کلیدی دولت خواند و برای وزیر جدید این وزارتخانه از درگاه خداوند متعال موفقیت و سربلندی را مسئلت کرد.
وزیر جهاد کشاورزی دولت چهاردهم نیز در این دیدار گفت: آستان قدس رضوی تاکنون در عرصه‌های تخصصی کشاورزی اقدامات بسیار خوب و ثمر بخش انجام داده است.

غلامرضا نوری قزلجه افزود: بخش کشاورزی کشور از آستان قدس رضوی انتظار پیشرانی و پیشگامی برای توسعه کشاورزی کشور و امنیت غذایی مورد تأکید مقام معظم رهبری دارد.
وی گفت: این وزارتخانه به واسطه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کارشناسی خوبی که در آستان قدس موجود بوده، آماده همکاری با این نهاد مقدس در حوزه امنیت غذایی کشور است.