مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: وفاق ملی با تبعیت از ولایت فقیه و توجه به احکام الهی در دولت جدید قابل تحقق است و در غیر اینصورت میسر نمی‌شود.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نمازجمعه امروز مشهد در حرم رضوی با اشاره به اینکه دولت چهاردم با نام دولت وفاق ملی کارش را آغاز کرده است، افزود: وقتی بنا است به رغم همه تفاوت‌ها در نظریات، اندیشه‌ها و سلایق، همه مردم و دستگاه‌ها یکی شوند، احتیاج به یک قدر مشترک برای قرار گرفتن در محور وفاق و وحدت ملی است.

وی با اشاره به فرازی از خطبه «فدکیه» و تأکید بر پذیرش ولایت به عنوان شرط وحدت و وفاق بیان کرد: اگر دولت نخست در مقام اجرای احکام و معارف قرآنی از همه امکانات و ظرفیت‌های دولت استفاده کند و دوم در همه امور از مقام رهبری تبعیت و پیروی کند، وفاق ملی محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه وفاق ملی با شعار محقق نمی‌شود، اظهار کرد: چهار الزام وفاق ملی شامل «شایسته سالاری و ممنوعیت در سهم خواهی، پایان دادن به دوقطبی های جناحی، پرهیز از تغییرات سریع و عجولانه و نظارت ملی» است و بدون این الزامات تحقق نمی یابد.

وی افزود: در وفاق ملی ملاک «شایسته سالاری» است، صاحب حق همه کسانی هستند که در انتخابات شرکت کرده اند، چه افرادی که به رئیس جمهور رأی دادند و چه افرادی که فرد دیگری را اتنخاب کردند، این سهم همه مردم است پس مدیریت باید بر عهده فرد شایسته قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی به اهمیت حفظ منابع انسانی کارآمد در بدنه اجرایی کشور اشاره و عنوان کرد: اگر نیرویی کارآمد هست، باید در جای خودش باقی بماند، چراکه نمی توان مسوولیت را بر عهده فرد ناپخته و بدون تجربه گذاشت.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که وفاق ملی با نظارت ملی قابل تحقق است، گفت: نظارت ملی عبارت است از امر به معروف و نهی از منکر در امور، اگر این فرهنگ در جامعه جاری شد، وفاق ملی محقق شده است.

امام جمعه مشهد گفت: در سایه وفاق ملی آرام‌ترین و لذت‌بخش‌ترین زندگی را خواهیم داشت، اما اگر الزامات آن رعایت نشود، اتفاقی برای پیشبرد امور کشور رخ نخواهد داد.