اصفهان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: هفت هزار و ۳۶۳ واحد بهره‌بردار با ایجاد اشتغال برای افزون بر ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی اصفهان به تولید محصولات مورد نیاز جامعه مشغول هستند

رسول سواری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۳۶ قرارداد با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اصفهان منعقد شده است.

وی ادامه داد: ۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در این استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان اظهار داشت: این استان از پیشینه خوبی در حوزه صنعت و صنایع کوچک برخوردار و شرایط مناسبی با مشارکت مردم و بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی برقرار است.

وی اضافه کرد: ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی غیردولتی در استان اصفهان وجود دارد که توسط بخش خصوصی ایجاد شده اند.

سواری خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از صنایع کوچک استان اصفهان در لکه های صنعتی مستقر هستند که از دیرباز در مناطق مختلف شکل گرفته‌اند.

وی بیان کرد: حدود ۶۲ لکه صنعتی شناخته شده در این استان وجود دارد که در حال افزایش هستند و باید برای هدایت این واحدها به شهرک‌های صنعتی تلاش کنیم تا بتوانیم کمک‌ها و حمایت‌های بهتری از آنها بعمل آوریم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی بعنوان حامی صنایع کوچک وظیفه حمایتی خود را در ۲ بخش سخت افزاری و نرم افزاری به این واحدهای صنعتی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ۸۲ شهرک صنعتی مصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.

تاکنون ۵۰ درصد از شهرک‌های صنعتی این استان به ظرفیت نهایی خود رسیده‌اند و هم اینک بیش از ۱۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد و با حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، یکی از صنعتی‌ترین استان های کشور به شمار می‌آید.