بجنورد- ایرنا- پاورلیفتینگ کاران خراسان‌شمالی روز گذشته با کسب پنج نشان ارزشمند طلا و نقره در رقابت‌های کشوری ثابت کردند که توانمندی ویژه ای در ورزش های بدنسازی و پرورش اندام دارند و در آینده بیشتر از افتخارآفرینان این رشته ورزشی خواهیم شنید.

به گزارش ایرنا، پاورلیفتینگ نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است اما شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد.

این ورزش تکنیک های خاص خود را دارد و چند سالی است که جای خود را در خراسان شمالی پیدا کرده و استعدادهای خوبی در این ورزش شناسایی شده اند به گونه ای که بارها نام آنها در سرخط اخبار رسانه های استان قرار گرفته است.

پاورلیفتینگ کاران خراسان شمالی روز گذشته نیز روز گذشته برای شرکت در رقابت های کشور مهمان اهالی تربت حیدریه بودند، رقابت هایی که دستاورد آن برای این ورزشکاران چهار نشان طلا و یک نقره بود.

پاورلیفتینک کاران استان در چند حرکت مختلف با رقبای خود به زورآزمایی پرداختند و با کسب نشان های ارزشمند ثابت کردند که در آینده از افتخارآفرینی های این رشته ورزشی زیاد خواهیم شنید.

کسب چهار نشان طلا و یک نقره

مسول کمیته پاورلیفتینگ خراسان‌شمالی در این باره می گوید: مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی از ۹ شهریورماه به مدت ۲ روز به میزبانی تربیت‌حیدریه برگزار شد.

صادق نیازی می افزاید: ۱۵۷ ورزشکار در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این رقابت‌های ورزشی حضور داشتند.

وی ادامه می دهد: در رده سنی بزرگسالان دانیال وحیدی در وزن ۸۳ کیلوگرم و اویس رمضانی در وزن ۷۴ کیلوگرم نشان طلا و مهدی فدایی در وزن ۹۳ کیلوگرم نشان نقره کسب کردند.

نیازی می گوید: سینا سرحدی در وزن ۸۳ کیلوگرم و در رده سنی جوانان و مهران جمشیدی در وزن ۷۴ کیلوگرم و در رده سنی نوجوانان نشان طلا کسب کردند.

مسول کمیته پاورلیفتینگ خراسان شمالی یادآور می شود: جمشیدی در رده سنی نوجوانان موفق شد، پنج کیلوگرم رکورد اسکوات نوجوانان کشور را جا به جا کند.

رشته ورزشی پاورلیفتینگ شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

اینک ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۱ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.