همدان-ایرنا- فرماندار اسدآباد گفت: ۵۲ طرح با اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

سلیمان نظری‌دوست روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۴۹ طرح با هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال افتتاح و سه طرح با ۴۷ میلیارد ریال در هفته دولت کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ طرح توسعه عمران شهری و روستایی و راهسازی با بیش از ۳۹۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد افزود: ۱۶ طرح در حوزه شرکت برق و گاز و مخابرات با بیش از ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار، هفت طرح با بیش از ۲۴۶ میلیارد ریال اعتبار در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، یک طرح میراث فرهنگی با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار، یک طرح مربوط به دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار و یک طرح نیز با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار مربوط به اداره ورزش و جوانان این شهرستان در هفته دولت بهره‌برداری شد.

فرماندار اسدآباد گفت: عملیات اجرایی ۲ طرح شهرداری پالیز با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار و یک طرح شرکت گاز با ۲ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت آغاز شد.

نظری‌دوست افزود: بهسازی روستایی، افتتاح ۵۴ واحد مسکن مقاوم سازی روستایی، کارخانه خوراک دام، پروژه‌های گازرسانی، پرورش مرغ گوشتی، کارگاه صنایع دستی، جدول‌گذاری و دیوارکشی فاز دوم دیوار دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از جمله پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان در هفته دولت بود.

وی از ۱۲ پروژه نیمه‌کاره از سال‌های گذشته در اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: تکمیل این تعداد پروژه نیمه‌تمام باقی مانده از سالهای گذشته یکی از مطالبات عمومی مهم مردم شهرستان بوده با پیگیری و تلاش شبانه‌روزی و همکاری همه دستگاه‌های دولتی سطح شهرستان این پروژه‌ها به عنوان اولویت‌ در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خاصی است افزود: معادن، کارخانه‌های مختلف، وجود ماشین سنگین و نیمه سنگین بسیار، وجود دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشکده علوم پزشکی نقاط قوت این شهرستان به شمار می‌رود که اولویت نخست کاری بنده برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری مستمر، مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی با همکاری همه مسئولان شهرستان برای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌های یاد شده است.

نظری‌دوست، توجه به امور جوانان را به عنوان اولویت دوم کاری خود برشمرد و گفت: همه ادارات دولتی به ویژه اداره ورزش و جوانان مکلف هستند در بحث جوانان برنامه ویژه داشته باشند چرا که امروز شهرستان اسدآباد نیاز فوری به نشاط اجتماعی دارد و برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی در این امر ضروری خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد ۳۲ واحد صنعتی و تولیدی در سطح شهرستان افزود: برخی از این واحدها غیرفعال و تعطیل هستند که با پیگیری لازم برای احیا و بازگشت به چرخه تولید این واحدها همه تلاش خود را با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به کار خواهیم گرفت چرا که این واحدها نقش موثری در اشتغال منطقه خواهند داشت.