بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: پخش چهار تن و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله گرم از امروز (شنبه) در فروشگاه‌های استان آغاز شد.

محمد هندآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان گوشت گوساله گرم در راستای تنظیم بازار و کمک به مصرف کننده به مدت یک هفته در استان پخش می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌شود که در هفته‌های آینده نیز گوشت مورد نیاز برای پخش در استان فراهم شود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: گوشت گوساله گرم بدون استخوان تنظیم بازار برای مصرف کننده به صورت بسته بندی به ازای هر کیلوگرم سه میلیون و ۱۳۰ هزار ریال و به صورت خرده فروشی سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه فروش در مراکز عمده و رستوران‌ها ممنوع است گفت: این میزان گوشت در بجنورد خیابان دولت بازار روز اتحاد، در گرمه فروشگاه عطایی، اسفراین فروشگاه‌های عبدی و رحمانی و در شیروان فروشگاه‌های نجات پور و امان زاده پخش می‌شود.

هندآبادی افزود: همچنین گوشت گوساله منجمد نیز در فروشگاه های این استان با قیمت مصوب هر یک کیلوگرم سه میلیون و ۱۵۰ هزار ریال و با تخفیف توسط فروشگاه ها با قیمت ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به فروش می رسد و برای تامین آن هیچ مشکلی نیست.

توزیع ۴۰ تن گوشت مرغ منجمد

وی تصریح کرد: همچنین ۴۰ تن گوشت مرغ منجمد اکنون در بازارهای این استان در حال پخش است که قیمت آن به ازای هر کیلوگرم ۶۴۵ تا ۶۵۷ هزار ریال است.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامپروری است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و پرنده در رتبه نهم کشور قرار دارد.

۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می‌شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان جنوبی در روستاها سکونت دارند.