همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار تشکیل مرکز راهبری در همدان با هدف هماهنگی و پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: در شورای فرهنگ عمومی باید نقاط ضعف و آسیب های اجتماعی ریشه یابی شود.

به گزارش خبرگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز شنبه در چهارمین شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تقویت و مشخص شود که چرا بعد از گذشت چند سال انجام مصوبات توسط کمیسیون های این شورا پیگیری نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید گزارش داده شود که بودجه های آسیب‌های اجتماعی از نظر کمیت و کیفیت، طی سالهای پیش در کجا هزینه شده است و چرا این بودجه ها در جاهای دیگر هزینه شده است؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مجموعه های مردمی و سمن های استان بیشتر از دستگاه های دولتی در حوزه آسیب های اجتماعی فعالیت دارند ادامه داد: باید مشخص شود چقدر هزینه به کدام سمن‌ داده شده و اعتبارات میلیاردی چند جوان استان را از آسیب های اجتماعی نجات داده است؟ آیا ما توانستیم جوانی را از آسیب های اجتماعی رهایی دهیم؟

آیت الله شعبانی موثقی افزود: با همکاری شهرداری و شورای شهر اردوگاه ها، باشگاه ها و فضاهای تربیتی رایگان برای جوانان و نوجوانان پیش بینی شود.

وی ادامه داد: براساس احادیث هر کسی که مسوولیتی را برعهده دارد باید دغدغه مردم به اندازه خانواده خودش برای وی مهم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله آقای حاجی بابایی نایب رییس مجلس برای حل مشکلات مردم همدان استفاده شود.