تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: ۲۰ هزار وعده غذای گرم در این شهرستان بین زائران پیاده حرم رضوی توزیع شد.

علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تشکر از پشتیبانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، افزود: گروه‌های خیر و نهادهای دولتی پای کار توزیع غذای گرم و پذیرایی از زائران حرم رضوی در این روزها هستند.

وی ادامه داد: خدمات مشاوره ای هم به حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفری که در این شهرستان در قالب کاروان‌های زائران پیاده ثبت نام کرده و اکنون در حال پیمودن مسیر هستند، داده می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: ۱۱۰ نفر نیروی امدادگر، پنج دستگاه آمبولانس و سه دستگاه خودرو ست نجات برای ارائه خدمات به ۱۱۰ کاروان زائر پیاده آماده شده و در حالت آماده باش قرار دارند.

محمدی یادآور شد: ۲۲ موکب و ایستگاه استقبال و پذیرایی در طول مسیر برپا شده است و کاروان های گذری از دیگر مناطق از جمله یزد، سرایان، بیرجند، قاین، گناباد، فردوس، بجستان، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، مه ولات، خواف، رشتخوار و زاوه هم از این امکانات بهره می‌برند.

وی افزود: توزیع چفیه، پرچم، جوراب، و جلیقه شبرنگ، آب معدنی، کیک، آبمیوه و اقلام دیگر هم بین زائران پیاده در حال انجام است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.