تهران- ایرنا- عملیات روز اربعین حزب الله لبنان در روز یکشنبه گذشته، همچنان ذهن تحلیلگران و ناظران امور در رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرده است.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، با وجود جنگ نابرابر میان حزب الله و رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه واشنگتن از تل آویو، جنگ فرسایشی حزب الله ضربه مهلکی به صهیونیست‌ها وارد کرده و عملیات «روز اربعین» مقاومت اسلامی در ۲۵ آگوست همچنان محافل صهیونیست را به خود مشغول کرده است.

«یوآف زیتون» تحلیلگر نظامی پایگاه صهیونیستی «یانت» جزئیات جدیدی از آن روز بیان و اعلام کرد: اسرائیل در فاجعه قتل «دیوید موشه» تفنگدار دریایی در کشتی «دیبورا» در نهاریا در جریان حمله یکشنبه گذشته حزب الله، تحقیق می‌کند. اسرائیل برای آینده آماده می‌شود و از موشکباران و بزرگترین حمله حزب الله از زمان جنگ سالل ۲۰۰۶ درس می‌گیرد که هدفش خالی کردن موشک‌های رهگیر سامانه پدافندی اسرائیل بود.

وی افزود: این حمله ساعت ۴:۳۷ صبح به وقت فلسطین شروع شد و حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید. حزب الله ۲۵۰ موشک و پهپاد به اهداف معین از جمله گلیلوت شلیک کرد. حزب الله حدود ۳۰ تا ۴۰ موشک معمولی و بزرگ شلیک کرد. حملات دقیق بود و پس از آن در آن واحد پهپادهای انتحاری را روانه کرد. مشکل این است که پهپادها از ارتفاع پایین از جنوب لبنان بر می خیزند که موانع کوهستانی کار را برای ارتش اسرائیل سخت می‌کند و به رادارها اجازه شناسایی پهپادها را نمی‌دهد.

زیتون به نقل از فرمانده پدافند هوایی رژیم صهیونیستی گفت: غزه دشت است و هر شلیکی به محض اینکه در آسمان ارتفاع می‌گیرد به سادگی قابل کشف است و از این رو ظرف چند ثانیه آژیر به صدا در می‌آید، اما در الجلیل اوضاع متفاوت است و آنجا ما با چالش روبرو هستیم. ما با دشمن زیرکی به نام حزب الله روبرو هستیم که همه توان خود را نگذاشته است.