سبزوار- ایرنا - رییس اداره کنترل کیفی آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: همزمان با روزهای پایانی صفر و فعالیت موکب‌های زیارتی بین راهی در مسیر سبزوار - نیشابور، نحوه تامین و ذخیره‌سازی آب مصرفی این موکب‌ها برای استفاده زائران پیاده مورد رصد و پایش قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، الهام معلمی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: موکب‌های زیارتی در ۹ نقطه در شرق سبزوار در مسیر این شهرستان با مشهدالرضا استقرار یافته اند که با توجه به گرمای هوا و احتمال بروز برخی مخاطرات و بیماری‌ها، نیاز است به صورت دایم بر نحوه تامین، ذخیره و نگهداری آب در این مواکب، که مورد استفاده زائران پیاده حرم است، نظارت شود.

وی افزود: بازرسان آبفای سبزوار در بازدیدهای خود از موکب ها، علاوه بر ارائه آموزش های چهره به چهره به متصدیان موکب ها در زمینه تامین آب و ذخیره سازی آن، آنان را از در خصوص استفاده غیرمستقیم از یخ در تهیه آب سرد و توزیع شربت آموزش داده و بر نگهداری نکردن مخازن آب در آفتاب، استفاده نکردن از منابع غیرمطمئن در تامین آب تاکید می کنند.

معلمی، گندزدایی مخازن ذخیره قبل از آبگیری و نصب علائم هشدار دهنده برای بازشناسی آب آشامیدنی از غیرآشامیدنی را از دیگر آموزش های ارائه شده در این بازدیدها برشمرد.

وی تاکید کرد: پایش کلر باقیمانده و نمونه برداری از آب مصرفی تا پایان ایام ماه صفر و فعالیت موکب ها به طور مستمر توسط کارشناسان کنترل کیفی و راهبران زحمتکش کنترل کیفی آب و فاضلاب سبزوار انجام خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار دیروز از برپایی ۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی در مسیرهای ارتباطی این شهرستان همزمان با روزهای پایانی ماه صفر خبر داده بود.