شیراز - ایرنا - فرماندار شهرستان ممسنی گفت: طی یکسال گذشته ۳۶۰میلیارد تومان تسهیلات معیشتی ، اشتغالزایی ، جوانی جمعیت(فرزندآوری و ازدواج ) در این شهرستان هزینه شده است .

عبدالکریم انصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکیداتی که این روزها بر روی جوانی جمعیت وجود دارد اظهار کرد: هرچند که طی مدت یاد شده تسهیلات خوبی در حوزه اشتغال و جوانی جمعیت هزینه شده ولی همچنان وجود متقاضیان زیاد که در صف انتظار هستند ضرورت توجه جدی تر را به این موارد در سطح استانی و ملی می طلبد.

انصاری همچنین به اقدامات انجام گرفته در حوزه زیرساختی از هفته دولت سال گذشته تاکنون اشاره کرد و تصریح کرد: طی این بازه زمانی ۳۰۴طرح افتتاح و یا در شرف بهره برداری است که بخش عمده ای از این طرحها به بهره برداری رسیده و تعدادی دیگر در هفته دفاع مقدس به سرانجام خواهد رسید و مردم از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

وی ارزش اعتباری این تعداد طرح را هزار و ۵۴۰میلیاردتومان ذکر کرد و اضافه کرد: این میزان اعتبار در حوزه راه ، اب ، گاز ، مخابرات ، کشاورزی ، آموزش ، بهداشت و درمان و خدمات شهری هزینه شده و ما در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از این طرحها بودیم .

شهرستان مَمَسَنی به مرکزیت نورآباد یکی از شهرستان‌های تاریخی استان فارس است. این شهرستان به لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران و حدود 150کیلومتری غرب شیراز قرار گرفته‌است. جمعیت این شهرستان نیز طبق سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۵، برابر با ۱۵۷٬۵۲۷ نفر بوده‌است.نام مرکز این شهرستان در دوران ساسانیان، نوبندگان بوده است.

براساس این گزارش شهرستان ممسنی متناسب با جایگاه تاریخی خود آنچنان که باید در حوزه های زیرساختی رشد چندانی نداشتهو لذا ضرورت توجه دولتمردان به رفع کاستی های آن را بیش از پیش می طلبد.