طالب محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه مهر یکی از برنامه های مهم در فعالیت های آموزش وپرورش است که هر ساله در تابستان به منظور آماده سازی مدارس و تمهید بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی برای اجرا به مدارس ابلاغ میشود.
وی افزود: این پروژه در راستای شادابسازی مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان با نیازهای ویژه و با هدف ساماندهی و آماده سازی امکانات و وسایل آموزشی، توسعه شایستگیهای معلمان ،ساماندهی مطلوب وتوانمندسازی نیروی انسانی، برنامه ریزی برای ثبت، سفارش وتوزیع کتب درسی وسنجش نوآموزان اجرا می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضای بیرونی و داخلی مدارس، تبلیغ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی برای اجرای بهتر پروژه مهر آغاز شده است، ضمن اینکه هدفمندی و احساس مسئولیت مهری با نشاط را در مدارس استثنایی رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه پروژه مهر اقدام زیربنایی مدیریت شده و نظاممند در شناخت مشکلات موجود در فضاهای آموزشی و ساماندهی بهینه نیروی انسانی است،گفت: مدیران مدارس نقش محوری در جلب مشارکت سایر ارگانها برای همکاری بیشتر با مدارس و اجرای بهتر پروژه مهر در حوزههای مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
محمدی تاکید کرد: کارگروههای مختلف با تمهید سازوکارهای نظارتی بر اجرای مطلوب فعالیتهای مدارس نظارت داشته باشند و با بهرهگیری از توان و تخصص کارکنان، زمینه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی هرچه بهتر مدارس را فراهم کنند.
کارگروه پروژه مهر در آموزش وپرورش استثنایی کردستان به منظور برنامهریزی و هماهنگی فعالیتها و تمهید مقدمات بازگشایی مدارس بر اساس ۹ کارگروه برنامه ریزی،ساماندهی و بهسازی منابع،نیرو وتجهیزات،کیفیت بخشی آموزشی وتربیتی، اطلاع رسانی، احراز صلاحیت، نظارت و ارزیابی، مردمی سازی و انتخاب وانتصاب مدیران مدارس کار خود را آغاز کرده است.