مشهد-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی در مجتمع‌های تجاری پیوندی بین فعالان اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرده و منجر به رونق گیشه و اقبال بیشتر مردم برای تماشای فیلم در سینما شده است.

محمد حسین‌زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت پردیس‌های سینمایی «گلشن، برفی، ملل، اطلس، پارک بازار و ویلاژتوریست» در مجتمع‌های تجاری مشهد و ساخت ۲ سینمای جدید دیگر در مجتمع‌های تجاری گلبهار افزود: ماجرای راه اندازی پردیس های سینمایی در مجتمع های تجاری سابقه چندین ساله دارد.

وی اظهار کرد: با رشد سینمای ایران و افزایش ساخت سالانه فیلم ها در کشور، حجم سالن هایی که فقط سینما بودند پاسخگوی تعداد فیلم ساخته شده در سال نبود و فیلم ها مدت زیادی در نوبت اکران می ماندند، پیش از این نیز سالن های سینمای چند صد نفره و بسیار بزرگ بود، اما امروزه سرمایه گذاران سینماها جهت پاسخگویی به نیاز به سمت سالن‌های کوچک با صندلی کمتر اما با تعداد بیشتر سوق یافته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بزرگترین سالن پردیس‌های سینمایی کنونی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ صندلی دارد، چند سالن با صندلی کمتر در یک پردیس باعث می شود که آنها همزمان هفت تا هشت فیلم سینمایی را با هم به اکران بگذارند و سبد انتخاب تماشاگر را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: تشکیل سینما داخل مجتمع های تجاری، ضمن اینکه مخاطب را به سمت فضای فروش و فضای تجاری سوق می دهد، رغبت آنانی که به سینما رفتن علاقه‌ای نداشتند را نسبت به اینکه در کنار خرید ساعتی را در کنار خانواده به تماشای فیلم بنشینند و ساعات خوشی را بگذارنند، افزایش می‌دهد.

حسین زاده بیان کرد: همکاری فعالان فرهنگی و فعالان اقتصادی در حوزه سینما منجر به آن شده که حداقل شمار قابل توجهی از فیلم ها در گیشه سینمای ایران مورد استقبال مخاطبان قرار گیرند، جهشی که امروز در حوزه زیرساخت های سینمای خراسان رضوی شاهد هستیم، به واسطه همین همکاری و اقبال فعالان اقتصادی برای ساخت سینما در مجتمع های تجاری بوده است.

وی گفت: شمار سینماها در خراسان رضوی از هفت سینما در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۷ سینما در شرایط کنونی رسیده است. با راه اندازی سینمای تعطیل قوچان و اتمام ساخت ۲ سینما در گلبهار و یک سینما در پدیده شاندیز، سینماهای خراسان رضوی به ۲۱ مورد تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.