شهرکرد- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای زیرساختی ورزشی در استان گفت: سرانه ورزشی در شهرکرد ۲۶ سانتیمتر به‌ازای هر نفر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود سلیمی روز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرانه ورزشی ایران باید یک متر به‌ازای هر نفر باشد و این در حالی است که هم‌اکنون این سرانه در سطح کشور ۸۹ سانتیمتر است.

وی افزود: حمایت شرکت‌های تولیدی و صنعتی بزرگ استان مانند فولاد، سیمان و پتروشیمی می‌توانند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی کمک‌های قابل‌توجهی به ورزش چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرکرد داشته باشند.

سلیمی تصریح کرد: در دهه‌های گذشته در حق ورزش شهرکرد نامهربانی شد و ورزش چهارمحال و بختیاری با عقب‌ماندگی‌هایی همراه شده است.

وی یادآور شد: توسعه گردشگری ورزشی و ورزش قهرمانی در چهارمحال و بختیاری مانند باستانی، رزمی، هندبال و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی مانند سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا به‌ویژه شهرکرد جزو برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل ورزش و جوانان استان قرار دارد.

سلیمی یادآور شد: هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری جزو پنج استان برتر کشور در این رشته است و استان پتانسیل‌های خوبی در این زمینه دارد.

رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: آتش‌نشانان، نیروهای شهرداری و مردم شهرکرد برای مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی لاستیک‌فروشی در مرکز استان همراهی و تلاش فراوانی کردند.

مصطفی حیدری تاکید کرد: عقب‌نشینی و اصلاح دیوار مجموعه ورزشی انقلاب شهرکرد ضروری و جزو خواسته‌های اصلی شهروندان است.

وی افزود: راه‌اندازی پیست‌های اتومبیل‌رانی و موتورسواری شهرکرد از مطالبه‌های عمومی است که باید مورد توجه جدی مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

حیدری تصریح کرد: مدیریت شهری برای تسریع در روند رفع مشکلات مرتبط با ورزش شهرکرد امادگی همکاری با مجموعه اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری را دارند.

نایب‌رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هیأت ورزش‌های همگانی در شهرکرد از پتانسیل، ظرفیت و توانمندی قابل‌توجهی برخوردار است.

یوسف صادقی تاکید کرد: در این راستا مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد آمادگی همکاری برای تقویت هیأت ورزش‌های همگانی را دارد.

وی یادآور شد: قرار است یکی از خیرین نیک‌اندیش بخشی از بوستان تهلیجان شهرکرد را چمن‌مصنوعی کند تا فعالان هیأت ورزش‌های همگانی بتوانند از ان استفاده کنند.

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری باید فضاهای پیش‌بینی شده در طرح جامع با کاربری ورزشی را تملک کند تا با اجرای طرح‌های توسعه‌ای ورزشی زمینه افزایش سرانه ورزش در مرکز استان را فراهم کند.

محمدرضا بیاتی تصریح کرد: فعال کردن سالن‌های ورزشی زیرمجموعه ورزش و جوانان، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدرسه‌ها و سایر بخش‌ها باید برای بهره‌مندی ورزشکاران در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.