گچساران- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به وعده مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در زمینه کمک‌های مالی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران،زمینه برای سرعت بخشیدن به طرح های عمرانی و راهسازی این شهرستان مهیاشده است.

به گزارش ایرنا، حمید رضا پیمانجو عصر روز یکشنبه در حاشیه بازید جمعی از مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استانی و شهرستانی از طرح های عمرانی شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد افزود :۱۲ طرح بهسازی و احداث راه با اعتبار ۸۳۰ میلیارد ریال هم اکنون در بخش راه های این شهرستان در حال اجراست.

وی توضیح داد: بهسازی و آسفالت راههای روستایی باشت از جمله ده بزرگ به پیچاب، پیچاب مرکزی، کوه دهک، تلخاب بیدک،حزیم میانه و سرآستانه پیچاب با اعتبار بیش از ۵۱ میلیاردو ۷۷۲ میلیون ریال به طول ۱۰ کیلومتر در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان باشت در قالب هفت طرح عمرانی در دست اجراست ابراز کرد: این طرح های عمرانی هم اکنون با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست.

پیمانجو افزود: در این بازدید تمام طرح های عمرانی حوزه راه شهرستان باشت مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و هم اکنون بهسازی راه روستایی پیچاب و شهرک خزیون بطول سه کیلومتر و بهسازی راه روستایی پیچاب به سراستانه پیچاب مرکزی بطول ۹ کیلومتر و عملیات اجرای بهسازی و آسفالت جاده پل بریم چاه تلخ و جاده های آنتنی( کمربندی چاه تلخ --پاتاوه وتلخاب میر علی بخش- دره چاه بیدک- چهار راه کشین - گلزار شهدای چالموره و تکمیل جاده عنا) با اعتباری بیش از ۲۱۳ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال در دست ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: روکش آسفالت جاده چاه تلخ به ده بزرگ بطول ۶ کیلومتر و تکمیل راه روستایی پشت کوه باشت، آبدهگاه و بوسنگان و بهسازی راه روستایی تکیه در این شهرستان در دست اقدام است.

پیمانجو ابراز کرد: بهسازی وآسفالت راه روستایی ده بزرگ، هزیم میانه، پیچاب، اشکفت شاه-شهرم خزیون، ده توت و چبکنم بطول پنج کیلومتر در حال اجراست.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح ایمن سازی پروژه لار - شاه بهرام در محور باشت - چرام با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست ساخت است که با تزریق اعتبار، این طرح تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیمانجو گفت: قطعه اول این طرح با اعتبار۱۲۵ میلیارد ریال و قطعه دوم بطول چهار کیلومتر با اعتبار یکهزار میلیارد ریال در دست اجراست.

وی ابراز کرد: بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری در این طرح انجام خواهد شد و تکمیل طرح ایمن سازی این جاده نقش مهمی در کاهش تصادف های جاده ای و تردد آسان مردم شمار زیادی از ساکنان روستاهای این شهرستان دارد.

تاجگردون ، بهره‌برداری از طرح ایمن‌سازی محور باشت- چرام درآینده نزدیک

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از جاده‌هایی که در منطقه پیچاب در حال احداث و یا نیاز به احداث داشتند بازدید کردند که بنا به اظهار مجریان این طرح در آینده نزدیک با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

غلامرضا تاجگردون ابراز کرد: طرح بهسازی ایمن سازی، تعریض، رفع نقاط حادثه خیز جاده ارتباطی باشت به چرام هم اکنون با پیشرفت چشمگیری در دست اجراست.

وی ادامه داد: با تزریق اعتبارات مورد نیاز این طرح بزودی به بهره برداری خواهد رسید و تا حدودی از مشکلات عبور و مرور مردم این منطقه رفع خواهد شد.

تاجگردون با بیان اینکه بیشتر طرح های استان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود گفت: پروژه‌های راه‌های روستایی، راه‌های اصلی، روکش‌ها و... پیشرفت خوبی داشته اند که سعی می‌شود با تزریق اعتبار، به این پروژه‌ها سرعت بخشید.

بازدید از پروژه‌های عمرانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان باشت ️ باحضور غلامرضا تاج گردون نماینده مردم شهرستان‌ های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، علیرضا راستیار معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.