تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰

کرج - ایرنا - شهرها و روستاهای استان البرز همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) با افراشتن پرچم‌های سیاه، غرق در ماتم و عزا هستند.

به گزارش ایرنا، از صبح امروز دسته‌ های سینه زنی با نوحه خوانی به سمت امامزادگان استان البرز به حرکت کرده و با اجتماع خود به عزاداری پرداختند.

در روستاهای استان نیز آیین‌های عزاداری همراه با خواندن زیارتنامه پیامبر اکرم (ص) و سینه زنی و مداحی در بقاع متبرکه در حال برگزاری است.

بسیاری از مردم البرز نیز با برپایی ایستگاه‌های صلواتی مزین به پرچم یا رسول الله (ص) با توزیع چای، شربت و خرما همراه با مداحی اهل بیت (ع) در گوشه و کنار شهرهای استان البرز از عزاداران خاندان عصمت و طهارت (ع) پذیرایی می کنند.

پخت حلیم ، شله زرد و حلوا در برخی از محلات استان البرز به عنوان نذری و پخش آن بین مردم از دیگر اقدامات عاشقان خاندان نبوت و طهارت (ع) است.

برگزاری یادواره شهدا در البرز

همچنین در سالروز رحلت جانگداز نبی اکرم (ص) برخی از مناطق و روستاهای استان البرز با برگزاری یادواره ه های شهدا ضمن تجدید بیعت با آرمان های انقلاب با مدیحه سرایی یاد وخاطره این عزیزان را گرامی داشتند.

مساجد، حسینیه ها، تکایا و اماکن مذهبی از شب گذشته برنامه های عزاداری و سوگواری را در البرز آغاز کرده اند.

پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی در مدینه رحلت فرمودند و امام حسن مجتبی(ع) نیز درچنین روزی در سال ۵۰ هجری قمری در سن ۴۷ سالی با نقشه شوم معاویه به دست همسر آن حضرت به شهادت رسید.