قزوین - ایرنا - نایب رییس هیات وزنه برداری قزوین از اعزام ۶ وزنه بردار دختر این استان به مسابقات استعدادهای برتر کشوری که به میزبانی رامسر برگزار می شود، خبر داد.

ساجده صادقی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هفت استان در این مسابقات که به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد، شرکت می کنند و وزنه برداران قزوینی در رده های سنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال برای حضور در این رقابت ها، اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که دختران وزنه بردار قزوین در رده های سنی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ سال نیز در مهرماه سال جاری به مسابقات استعدادیابی کشوری اعزام می شوند و هم اکنون نیز مراحل تمرین و آماده سازی خود را جهت حضور قوی در این مسابقات پشت سر می گذرانند.

صادقی پور با بیان اینکه وزنه برداری یک رشته المپیکی و زودبازده است و ورزشکار در یک بازه زمانی حداق ۶ ماهه می تواند تا حدودی خود را به مرز آمادگی های لازم برساند، تصریح کرد: تمام تلاش هیات وزنه برداری بانوان قزوین این است تا ضمن استعدادیابی در پایه و نونهالان، از نوجوانان برای این دشته دعوت به همکاری کند و در زمینه آموزش مربی و داور نیز برنامه های کوتاه و بلند مدت هم داریم.

به گفته این مسوول، تعداد بیمه شدگان ورزشی رشته وزنه برداری در بخش بانوان پایین است به طوری که هم اکنون ۲۰ بیمه شده در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون تنها ۲ سالن وزنه برداری در قزوین فعال است که البته دولتی هم هستند، اما تصمیم داریم بسیاری از سالن‌های خصوصی را برای فعالیت در این رشته استفاده کنیم تا جایی که برای پیشبرد اهدافمان در این رشته حداقل به ۱۰ سالن و باشگاه‌ خصوصی نیاز داریم و این در حالی است که امکانات و تجهیزات وزنه برداری طی سال های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و تمام تلاش ما این است که وزنه برداری بانوان را با بهترین شرایط در استان فعال کنیم.

نایب رییس هیات وزنه برداری قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت درآمدزایی رشته وزنه برداری و درآمدی که اداره ورزش و جوانان برای این ورزش در نظر گرفته، از مسوولان می خواهیم حمایت و نظارت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم این رشته ای که می تواند قهرمان های زیادی را حتی در جامعه جهانی پرورش دهد را گسترش دهیم و افراد بیشتری را جذب این رشته کنیم.