همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی فت: اجرای طرح بیمه سلامت، خدمت ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم کشور بود که ارتقای وضع بهداشت و سلامت جامعه را بدنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس صوفی روز سه شنبه در دیدار با فریبرز نیاستی مدیرکل و معاونان اداره کل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: اجرای این طرح باعث شد تا قشر ضعیف جامعه بتوانند از خدمات درمانی به صورت رایگان بهره مند شوند.

وی با تاکید بر کیفی‌سازی خدمات درمانی و لزوم توجه بیشتر به این موضوع اضافه کرد: باید به جایی برسیم که اگر یک فرد به بیماری خاص و صعب‌العلاج دچار شد، دغدغه‌ای برای درمان نداشته باشد.

صوفی با بیان اینکه بیمه سلامت، قشر ضعیف که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند را تحت حمایت قرار داده اما وضعیت باید بهتر شود، خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت مردم، با احدی تعارف نخواهیم داشت و در مجلس نیز تلاش می‌کنیم تا مشکلات در این حوزه را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه بیمه سلامت حامی بیماران خاص و سخت درمان است، گفت: با احتساب جمعیت بیمه‌شدگان روستایی استان و پنج دهک اول درآمدی در صندوق ایرانیان، هم اکنون جمعیتی بیش از ۸۵۰ هزار نفر (حدود ۸۰ درصد جمعیت بیمه شدگان) در استان به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

فریبرز نیاستی افزود: به منظور افزایش میزان رضایت مندی بیمه‌شدگان و گسترش دسترسی به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت، اداره کل بیمه سلامت استان همدان تلاش کرده تا با تعداد بیشتری از مراکز و مؤسسات درمانی استان قرارداد همکاری منعقد کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این اداره کل با یکهزار و ۳۲ مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است.