خمین- ایرنا- دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان خمین گفت: این کانون ها در نیمه نخست امسال ۵۸ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۸۲۰ هزار ریال انواع خدمات به شهروندان ارائه کردند.

محمدعلی هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۰۷ خادمیار و یاور رضوی در خمین فعالیت دارند که ۳۹۴ نفر از این افراد خادمیار رضوی هستند.

وی ادامه داد: خادمیاران رضوی خمین را ۲۵۲ مرد و ۱۵۵ زن تشکیل می دهند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان خمین گفت: ۱۹ کانون تخصصی سلامت، تعلیم و تربیت، قرآنی، مشاوره و مددکاری، کتاب و کتابخوانی، محصولات فرهنگی، شعر و ادب، بانوان و خانواده ، زیارت، وقف و نذر، کارآفرینی و اشتغال، علمی، قرآنی، ورزشی، تبلیغ دینی، خبر و فضای مجازی و حقوقی در این شهرستان فعالیت دارند.

هاشمی افزود: ۱۶ کانون محلی در شهرهای خمین، قورچی باشی و ۲ کانون محلی در روستاهای ریحان و دهنو فعال هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۹۶ مورد مشاوره و مددکاری، ۵۲۵ مورد پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات و ۱۰۰ مورد خدمت ورزشی از سوی کانون های خدمت رضوی خمین ارائه شد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ هزار و ۱۳۰ آیین مذهبی و مناسبتی در سال جاری ادامه داد: این برنامه ها با هزینه ۲۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در شهرستان برگزار شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان خمین گفت:۸۴۰ کلاس و کارگاه تربیتی با هزینه ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، ۵۰ مورد بازدید از منازل محرومان با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال، ۱۰۰ مورد سرکشی از خانواده ایثارگران با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از جمله خدمات این کانون ها در سال جاری است.

هاشمی افزود: کانون های خدمت رضوی خمین امسال ۴۹ زائر را با هزینه ۴۷۵ میلیون ریال به مشهد و ۳۵ زائر را با هزینه ۶۰ میلیون ریال به قم اعزام کردند.

وی توزیع ۷۹۰ مورد سبد کالا به ارزش سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال، اطعام و توزیع ۲۱ هزار و ۹۶۵ وعده غذای گرم به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، اهدای ۹۰۰ قرص نان به محرومان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال و اهدای ۴۶ کارت نان به ارزش ۷۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال را از دیگر خدمات کانون های خدمت رضوی خمین در نیمه نخست امسال عنوان کرد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان خمین گفت: ۶ مورد تعمیر و تحویل لوازم مورد نیاز منازل محرومان به ارزش ۲۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، اهدای ۱۰۱ نوشت افزار به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال اهدای ۴۲ سری لباس کودکان و بزرگسالان به ارزش ۳۳۶ میلیون ریال در سال جاری از سوی این کانون ها انجام شد.

هاشمی افزود: تعمیر سه منزل محرومان با هزینه ۱۲۹ میلیون و ۴۷۰ هزار ریال، ۴۱ خدمت درمانی به محرومان به ارزش ۷۴۰ میلیون ریال، اهدای ۲ سری جهیزیه و سیسمونی به ارزش ۴۲۰ میلیون ریال، ۲۸ مورد ذبح و توزیع قربانی و عقیقه به ارزش سه میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال از دیگر اقدامات کانون های خدمت رضوی به شهروندان زادگاه امام راحل در سال جاری است.

وی اظهار کرد:در این مدت ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک به مردم غزه جمع آوری شد و ۳۹ مورد درخواست مردمی از آستان قدس رضوی پیگیری شد.

هاشمی ادامه داد: در راستای اجرای طرح "آقا حساب کرده" ۸۴۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال برای۴۰ مورد تسویه حساب و پرداخت انشعابات از سوی کانون های خدمت رضوی خمین پرداخت شد.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی قرار دارد.