مهدی ژاله چیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف ثبت احوال استان از راه اندازی این خدمات در دفاتر پیشخوان را در راستای توسعه دولت الکترونیک، تسریع و تسهیل در امور، افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات و کاهش مراجعات به ادارات ثبت احوال اعلام کرد.
وی افزود: در حال حاضر ۳۵ دفتر پیشخوان در سطح استان زنجان، خدمات ثبت احوال را به شهروندان ارائه می کنند که ۱۷ دفتر پیشخوان جدید نیز به صورت رسمی فعالیتشان را در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده، ماهنشان، طارم، سلطانیه و بزینه رود آغاز کرده اند.
مدیر کل ثبت احوال گفت: دفاتر پیشخوان دولتی که در سطح استان تقاضای صدور مجوز ارائه خدمات ثبت احوال خود را در درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت کرده اند در سریعترین زمان، شرایط آنها بررسی و نتایج آن از طریق همان درگاه اطلاع رسانی می شود.
وی افزود: هم اکنون ۲۳ دفتر پیشخوان در سامانه مذکور در حال بررسی، تکمیل و صدور است که به محض اخذ مجوز، خدمات خود را آغاز خواهند کرد.