اهواز- ایرنا- مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز بعد از ۱۵ سال به روزرسانی شده است گفت: ۶۲ محله به مساحت سه هزار و ۳۶۸ هکتار در مطالعات طرح بازآفرینی شهری اهواز دیده شده است.

سید نورالله موسوی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هفته آینده مطالعات بازآفرینی شهری اهواز ابلاغ خواهد شد بیان کرد: ۱۷ درصد مساحت کل شهر در مطالعات جدید شامل بافت‌های فرسوده است.

وی گفت: پیش از تدوین مطالعات بازآفرینی شهری جدید اهواز ۱۱ محله در مساحت یکهزار هکتار در این طرح قرار داشتند که طی یک سال گذشته مطالعات جدید بازآفرینی شهری اهواز تهیه و تدوین شد.

موسوی ادامه داد: شورای برنامه ریزی استان و کمیسیون ماده پنج این مطالعات را تصویب کردند و در نهایت به دلیل اینکه اهواز یک کلانشهر است نیاز به تاییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران داشت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز اظهار کرد: بعد از گذشت هشت ماه، تایید نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران دریافت و هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز ادامه داد: تمام دستگاه‌های استان زیر مجموعه ستاد بازآفرینی شهری هستند و برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید همکاری کنند.

موسوی افزود: هر سال در بودجه کشور منابع خاصی برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته می‌شود و بر اساس نیاز شهر نوسازی بافت‌های فرسوده، مباحث اجتماعی و زیست محیطی یک محله به روزرسانی و تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز بعد از ۱۵ سال به روزرسانی شده است ادامه داد: هفته گذشته دولت یکهزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و نوسازی مناطق کم برخوردار اهواز اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، منابع مالی بهسازی و استحکام بخشی مناطق محروم و خطرآفرین بر اساس محله‌هایی که در مطالعات بازآفرینی شهری دیده می‌شود تخصیص می‌یابد.

در این طرح بازآفرینی محله‌ها بر اساس استحکام بناها ، میزان دسترسی به فضاهای عمومی و خدمات رسان و یا خیابان کشی‌ها بررسی می شوند.

مخاطرات طبیعی در مطالعات بازآفرینی شهری اهواز در مناطقی همچون منبع آب دیده شده است.