به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قم در این آیین طی سخنانی، با تاکید بر برنامه استان برای رفع نقاط حادثهخیز، بیان کرد: این محور یکی از نقاط حادثهخیز استان طی سالهای گذشته بود که با احداث این تقاطع بخشی از چالشهای آن، مدیریت شدهاست.
محمد تیموری تصریح کرد: با اجرای طرح احداث تقاطع غیرهمسطح باغیک - تفرش که امروز به بهرهبرداری رسید، ضمن رفع مشکل این نقطه حادثه خیر، شاهد تردد روانتر و ایمن رانندگان خواهیم بود.
وی با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای بهرهبرداری از این طرح، افزود: در طول اجرای این پروژه نسبت به اجرای سامانه روشنایی به طول ۲/۸ کیلومتر اقدام شدهاست.
وی دوره اجرای طرح را ۲ساله ذکر کرد کرد و یادآور شد: تناژ مصرفی آسفالت جهت اجرای این طرح، افزون بر. ۳ هزار و ۶۰۰ تن بودهاست.
پورتیموری افزود: احداث یک دستگاه پل باکسی به طول ۳۲ متر، اجرای عملیات راهسازی به طول ۳سه هزار و ۵۰۰ متر و همچنین بتنریزی با حجم سه هزار مترمکعب، بخش دیگری از مشخصات فنی - پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح باغیک - تفرش است.
باغیک یکی از روستاهای بخش سلفچگان قم میباشد.سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.