مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ماموریت های مربوط به حوادث ترافیکی در سه روز پایانی ماه صفر امسال ۴۱ درصد در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به پارسال کاهش داشته است.

سید حمید حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در سه روز پایانی صفر ۸۲ ماموریت‌ اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی در نیشابور انجام شده است، در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۴۰ مورد بوده است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۳۰۰ بیمار و مصدوم در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در سه روز پایانی ماه صفر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی این مرکز امدادرسانی شدند، از این تعداد ۱۸۵ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و بقیه توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: میزان تماس‌های مزاحمی، نامرتبط و مشاوره به اورژانس ۱۱۵ نیشابور در سه روز پایانی صفر امسال به میزان ۳۴۴ تماس بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۹ درصد کاهش یافته است.

حسینی کل تماس‌های حاصل شده به اورژانس ۱۱۵ نیشابور در سه روز پایانی صفر را یک هزار و ۵۰۰ مورد عنوان کرد.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰ پایگاه شهری، ۲۰ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ پایگاه موتورلانس با زیر پوشش داشتن چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، به صورت شبانه‌روزی و رایگان خدمات ارائه می‌دهد.