شهرقدس -ایرنا - شهردار شهرقدس از تجهیز ورزشگاه شهدای شهرقدس به سیستم کمک داور ویدئویی وی ای آر بمنظور میزبانی شایسته از مسابقات لیگ برتر کشور و همچنین مسابقات آسیایی خبر داد.

به گزارش ایرنا سعید شهلی شهردار شهرقدس روز شنبه در این باره گفت :با همت مجموعه مدیریت شهری و در راستای استانداردسازی و تکمیل زیرساخت های ورزشگاه شهدای شهرقدس، این مجموعه به سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) برای برگزاری مسابقات فوتبال در سطوح ملی و بین المللی مجهز خواهد شد.

وی افزود : در همین راستا نماینده VAR کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌همراه دبیر کمیته VAR ایران ، از مجموعه ورزشی شهدا و زیرساخت های ایجاد شده برای راه‌اندازی سیستم کمک‌داور ویدئویی بازدید کردند.

به گفته شهردار قدس اقدامات صورت گرفته برای اجرای این امر عبارتند از بازسازی و تجهیز اتاق VAR، کابل‌کشی و اجرای فیبر نوری، تعویض و نصب اسکوربورد فول اچ‌دی که نماینده کنفدراسیون ضمن بازدید میدانی از محل، با روند این اقدامات آشنا و در ادامه توصیه‌های لازم را در جهت راه اندازی و بهره برداری سریع تر از این سیستم بیان نمود.

گفتنی است ورزشگاه شهدای شهرقدس به عنوان یکی از گزینه‌های میزبانی پرسپولیس و استقلال ایران در لیگ نخبگان آسیا معرفی شده و در گذشته مهدی نبی، نایب رئیس اول فدراسیون، حامد مومنی معاون دبیرکل فدراسیون، داود رفعتی دبیر ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها، میرشاد ماجدی رئیس هیات فوتبال تهران و امیرحسین روشنک مسئول برگزاری لیگ برتر از این ورزشگاه بازدید داشته اند .

پیشتر ناظر VAR کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور در ورزشگاه شهدای شهرقدس از امکانات کمک داور ویدیویی این استادیوم بازدید کرد.

استقلال و پرسپولیس برای میزبانی از حریفان خود در لیگ نخبگان آسیا ورزشگاه شهدای شهرقدس را معرفی کرده‌اند.

در جریان این بازدید اتاق VAR که تجهیز و آماده شده مورد بازدید قرار گرفت و نکات مهمی مطرح شد که باید برای میزبانی مورد توجه قرار گیرد. از جمله این موارد جانمایی دوربین‌های گل‌لاین و آفسایدلاین بود که محل مدنظر مشخص شد و حالا باید دوربین‌ها در آنجا تعبیه شود. در واقع موضوع مهم محل نصب دوربین‌هاست که باید مدنظر قرار گیرد.