تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

سمنان - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: تصادف زنجیره‌ای سه خودرو سواری در جاده دامغان به سمنان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت.

پژمان قراییان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه صبح امروز بین خودروهای پراید، پژو ۴۰۵ و تیبا ۲ در کیلومتر ۷۰ محور دامغان به سمنان تصادف رخ داد.

وی ادامه داد: ۱۵ نفر از سرنشینان خودروها مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

به گفته وی، علت این حادثه توسط کارشناسان مرتبط در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران - مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده‌های این استان یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می‌رود که کم‌توجهی در رعایت نکات ایمنی حین رانندگی و در مسیر عبور از سمنان برای رسیدن به مشهد یا تهران حوادث تلخی رخ می‌دهد.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، آرادان و گرمسار زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) سالانه پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.