تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳

قزوین - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: ۷۰ برنامه مختلف فرهنگی به مناسبت هفته فرهنگی قزوین برای ایجاد نشاط بیشتر در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین برجی روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: برنامه های فرهنگی در چند گروه از جمله برگزاری همایش علمی مرتبط با هویت قزوین با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دیدار با برخی از مفاخر شهر، رونمایی از کتاب خوشنویسان برتر استان، برنامه هر محله یک سینما و رویداد حضوری خوش نویسی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری جشن بزرگ با حضور هنرمندان، گردش کاروانی از چهره های شاخص عصر صفوی در بوستان ملت، برگزاری مسابقه آفرود، هنرهای نمایشی، جشنواره بزرگ قیمه نثار، اجرای ورزش باستانی با حضور ۶۰ باستانی کار و نمایشگاه دست سازه های بانوان سرپرست خانوار از دیگر موارد این برنامه ها است.

برجی ادامه داد: برگزاری آیین های سنتی قزوین به مدت سه روز و اجرای تئاتر شهروندی، راه اندازی ایستگاه خوش نویسی، برگزاری محفل ادبی عبید، تور گشت شهری و بازدید از اماکن تاریخی با همراهی تور لیدرها را از دیگر برنامه های هفته فرهنگی قزوین خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: مسابقات کودک در فضای مجازی و حقیقی در بوستان هشت بهشت و ملت برگزار می شود و شاهد اولین بازی های محلی و بومی و انجام بازی های خانوادگی و گروهی و فکری نیز در این هفته خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری مسابقه قوی ترین جوان شهر با همکاری هیات ورزش بدنسازی استان و مسابقات فوتبال خاکی در زمین چوبیندر برای نواحی منفصل‌ شهری قزوین پیش بینی شده است.

برجی بیان کرد: این مسابقات در ۲ مکان بوستان ملت و هشت بهشت و همچنین برخی از نواحی منفصل‌ شهری چوبیندر و مینودر برگزار خواهد شد تا ضمن ایجاد نشاط و شادی برای شهروندان بتوانیم اقدامات فرهنگی مناسبی را نیز در این ایام به اجرا درآوریم.

به گفته این مسوول، برای برگزاری برنامه های فرهنگی هفته قزوین حدود یک هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا همایش پیاده روی بزرگی را برای ۳۱ شهریورماه جاری به مناسبت میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) از جاده سلامت تا محل سینمای تابستانی بوستان فدک قزوین برگزار کنیم که امیدواریم این برنامه با همکاری دستگاه های مربوطه به بهترین شکل ممکل اجرایی شود.