اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی در هر جای این استان که باشد به نفع تمام مردم منطقه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحامد عاملی روز شنبه در آیین افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل در بیله‌سوار مغان اظهار کرد: قبل از این استان، مناطق آزاد تجاری متعددی در کشور ایجاد شده است و متاسفانه نمایندگان استان در دوره‌های مختلف بر سر محل منطقه آزاد، دچار اختلاف شده و همگرایی لازم بین آنها صرف تفرقه شد.

وی ادامه داد: ما باید تابع قانون باشیم و قانون، وقتی منطقه آزاد اردبیل را تصویب و تصریح کرده که باید با مرکزیت بیله‌سوار آغاز شود، پس باید این قانون را اجرا کنیم و به امید خدا از فردا توسعه آن را پیگیری می‌کنیم و اگر فردا چنین مصوبه ای برای شهرستانی دیگر در استان اردبیل اخذ شود، آن نیز فرصتی برای کل مردم استان خواهد بود.

عاملی افزود: اگر منطقه آزاد در رشد اقتصادی استان تاثیر دارد چرا باید این فرصت را از دست بدهیم ، امروز باید قانون منطقه آزاد استان اردبیل اجرا شود و خیر آن به همه مردم استان برسد و از مردمی که حاضر به تملک اراضی شدند و همچنین از گمرک بیله‌سوار به خاطر همکاری در این راستا قدردانی می‌کنم.

استاندار اردبیل با بیان این که استان همجوار، منطقه آزاد خود را با آرامش و همکاری خود آغاز کرد و امروز وسعت آن را به ۵۱ هزار هکتار رسانده‌اند ، تصریح کرد: مردم استان اردبیل اصرار داشتند که کار اجرای منطقه آزاد تجاری صنعتی اردبیل آغاز شود و مردم عزیز بیله‌سوار همراهی کردند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل گفت: مردم و عقلای گرمی مغان نیز بر اجرای قانون تاکید کردند و آشکارا فریاد زدند که هیچ مشکلی با منطقه بیله‌سوار ندارند و منفعت منطقه، به کل دشت مغان و استان خواهد رسید و این رفتارها قابل قدردانی است.

عاملی افزود: اگر فرصتی برای خدمت به مردم داریم باید بی‌درنگ اقدام کنیم و امیدواریم به‌واسطه این منطقه آزاد، شاهد رشد اقتصاد و تامین منابع مالی برای تکمیل زیرساخت‌ها و تاسیسات لازم باشیم و بی‌تردید تمام انسان‌های عاقل و دلسوز به کشور، در این راه ما را همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: چهره ملی استان اردبیل در پی اجرا نشدن منطقه آزاد مخدوش شده بود و این به نفع استان اردبیل نبود زیرا رهبر معظم انقلاب تصریح کرده بودند این استان با داشتن ملت دیندار، عشایر غیور و مردم فهیم و تاریخ فرهنگی ارزشمند حق بزرگی بر گردن ایران دارد؛ بنابراین امروز باید برای اعتلای استان اردبیل بیشتر تلاش کنیم.