کاشان _ ایرنا _ رییس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی بعنوان رسانه مرجع از معتمدترین و معتبرترین رسانه‌های فعال در سطح کشور است.

به گزارش ایرنا، محمد توکلی‌پور روز شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی کاشان افزود: ایرنا موثق‌ترین اخبار را منتشر می‌کند و تاکنون همکاری خوبی بین دانشگاه پیام نور کاشان و ایرنای دفتر این شهرستان وجود داشته و نتیجه این تعاملات نیز در سطح منطقه تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: اگر خدمات مسوولان بدرستی از طریق رسانه‌ها تبیین نشود هم در قضاوت مردم در باره عملکرد مسوولان نظام تاثیرگذار بوده و هم خدمات انجام شده، انعکاس بین‌المللی پیدا نمی‌کند و توانمندی‌های کشور مهجور می‌ماند.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان بیان کرد: امروز عصر رسانه است و رسانه‌ها عاملیت انتشار فعالیت‌ها و بسترسازی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه را بر عهده دارند.

توکلی در بخش دیگر سخنانش اعلام کرد: نخستین بار، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام‌نور بر اساس سوابق تحصیلی از ۱۴ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ می‌توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جدول کد رشته محل‌های مربوطه از روز یکشنبه ۱۱ شهریور۱۴۰۳ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار گرفته است.

توکلی اظهار کرد: پذیرش در این مرحله بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) است که داوطلبان پس از مطالعه دفترچه، امکان انتخاب رشته محل با اولویت خود را دارند.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان خاطرنشان کرد: سال قبل ۹۵۰ دانشجو در رشته‌های مختلف این دانشگاه تحصیل کردند و امسال رشد ۱۰ درصدی ثبت نام کنندگان نسبت به سال قبل را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: دانشگاه پیام‌ نور از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی کشور است که علاوه بر گسترش عدالت آموزشی زمینه ادامه تحصیل همه اقشار جامعه را فراهم ساخته است.

وی اظهار کرد: مردم در صورت نیاز می‌توانند با شماره ۵۵۴۳۵۰۶۴ اداره ثبت نام دانشگاه پیام نور یا شماره ۰۹۳۷۷۸۵۳۶۹۱ در ایتا با ما تماس بگیرند.

آمادگی ایرنای کاشان برای تعامل هرچه بیشتر با دانشگاه‌ها

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) کاشان نیز در این دیدار بر لزوم تعامل بین رسانه‌ها و دانشگاه تاکید کرد و گفت: ایرنا در مسیر تحقق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد و ایجاد روحیه و نشاط در جامعه از اهداف اصلی آن است و این رسانه آمادگی دارد دستاوردهای دانشگاه‌های منطقه شمال استان اصفهان را بخوبی معرفی کند.

امیرشاهین نایبی فر افزود: تولید اخبار پرمحتوا، ایجاد امید و نشاط در جامعه، معرفی ظرفیت‌ها و ارائه راهکارهای اصولی برای رفع مشکلات مردم از دیگر اهداف و رویکردهای اصلی این رسانه است.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در ۲۷ رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور کاشان مشغول تحصیل هستند که ۹۰ درصد از آنها دانشجویان بومی محسوب می‌شوند.

این دانشگاه در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و تاکنون پنج هزار نفر از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.

شهرستان کاشان در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.