کرمان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب قلعه‌گنج از دستگیری ۲ نفر از اعضای یک باند قاچاق سلاح جنگی در این شهرستان واقع در جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، کیومرث قاسمی روز یکشنبه در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: از اعضای این باند ۱۰ قبضه سلاح جنگی کلت کمری کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: پس از کسب گزارشی مبنی بر اینکه یک باند فعال در زمینه قاچاق سلاح اقدام به وارد کردن سلاح جنگی از یکی از کشورهای شرقی به داخل خاک ایران می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار سیستم قضایی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج ادامه داد: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و در یک اقدام هماهنگ، ماموران پلیس امنیت موفق به شناسایی ۲ نفر از اعضای این باند و دستگیری آنان در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان شدند.

وی تاکید کرد: حفظ و تامین امنیت اولویت دستگاه قضایی، امنیتی و انتظامی است و طبق قانون مجازات های سنگینی در انتظار کسانی است که با توزیع سلاح قصد ناامنی در جامعه را دارند.

شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان به فاصله ۴۰۰ کیلومتری مرکز استان و ۷۵ کیلومتری کهنوج واقع شده و مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان است.