همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی این استان در سال تحصیلی جدید ظرفیت جذب پنج هزار دانشجو در رشته‌های مختلف را دارند.

غلامرضا خاکسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون ۷۰ رشته مختلف تحصیلی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان فعال است.

وی بیان کرد: این استان دارای چهار واحد دانشگاهی در شهرهای همدان، تویسرکان، ملایر و اسدآباد است ضمن اینکه در شهرهای نهاوند، بهار، کبودرآهنگ، رزن، قروه درجزین و سامن نیز مراکز دانشگاهی داریم.

خاکسار با اشاره به افزودن رشته‌های جدید تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی در همدان، کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی فیزیولوژی در ملایر، کارشناسی ارشد بهداشت و محیط زیست و کارشناسی گرافیک در واحد همدان پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵۰ عضو هیات علمی در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی سطح استان همدان گفت: ۲۱۰ عضو از این تعداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان یادآور شد: هم اکنون ۱۷ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به تحصیل اشتغال دارند.

وی با اشاره به اینکه مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال ثبت نام هستند، اظهار کرد: دانشجویان جدید دوره‌های کارشناسی بدون آزمون ثبت نام اولیه را انجام می‌دهند.