همدان- ایرنا- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: سایت جدید نگهداری موقت حیوانات بدون صاحب در همدان راه اندازی شده است و ظرفیت نگهداری ۲۰۰ قلاده حیوان از جمله سگ را دارد.

بابک مهدی آزاد روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرکز جدید نگهداری از حیوانات پرسه زن در زمینی به مساحت سه هزارمترمربع در نزدیکی سایت دفع پسماند واقع در کیلومتر ۱۴ همدان به تهران احداث و به بهره‌برداری رسیده و هم اکنون عملیات انتقال حیوانات بدون صاحب که عمدتا سگ هستند، در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه شهر همدان از مناطق پاک در خطر حمله یا گزیدگی حیوانات است، یادآور شد: طبق اعلام رسمی بهداشت و درمان همدان، تنها ۲۵ درصد از گزیدگی‌ها مربوط به حیوانات خارج از خانه است.

آزاد با بیان اینکه ۱۰ نیروی انسانی و ۲ اکیپ گشت زنی عملیات جمع آوری، عقیم‌سازی، کنترل جمعیت و نگهداری از آن‌ها را در این مرکز انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: همدان یکی از پاک‌ترین شهرهای کشور از وجود سگ‌های پرسه زن است.

وی در تشریح فعالیت گروه‌های گشت زنی در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد گفت: سگ‌های بلاصاحب به صورت روزانه از سطح شهر جمع‌آوری شده و پس از انتقال به محل نگهداری موقت، پروسه عقیم‌سازی و کنترل جمعیت، نگهداری و تامین غذای آن‌ها با همکاری شهرداری و گروه‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

آزاد با اشاره به اینکه شهروندان با برقراری ارتباط با سامانه ۱۳۷، پرسه زنی سگ‌ها را اطلاع رسانی کنند، یادآور شد: آمارهای دریافتی گویای این است که در بافت مرکزی شهر به تعداد اندک اما در حواشی شهر به علت نزدیکی به مناطق روستایی و کوهپایه‌ای شمار سگ‌های پرسه زن بیشتر است.

وی یادآور شد: تعداد سگ‌های بلاصاحب در هر منطقه از نقاط چهارگانه همدان به اندازه یک روستای سطح استان همدان هم نیست.