اراک - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: ۵۵ زندانی جرایم غیرعمد این استان در ماه‌های محرم و صفر با حمایت خیران و عزاداران حسینی از زندان آزاد شدند.

محمدحسن حسین بیگی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد، ۲۷ نفر محکوم مالی، ۱۸ نفر به دلیل عدم پرداخت مهریه و مابقی به علت عدم پرداخت نفقه زندانی بودند.

وی مجموع بدهی محکومین آزاد شده را بیش از یک‌هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن از طریق پذیرش اعسار تامین و ۲۲۲ میلیارد ریال نیز از سوی شاکیان بخشیده شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی آورده مددجویان را ۱۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حدود ۲۹ میلیارد ریال نیز از سوی خیران استان و ستاد دیه کشور پرداخت و مابقی نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت شد.

حسین‌بیگی بیان کرد: خیران نیک‌اندیش استان مرکزی در ماه‌های محرم و صفر ۱۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه استان مرکزی واریز کردند.

وی اضافه کرد: اکنون ۲۰۰ زندانی غیرعمد در استان مرکزی برای آزادی چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی گفت: شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.