سنندج- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: دولت امسال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۶ برای کسب و کارهای حوزه تعاون استان در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، فرزاد پیشکاری شامگاه یکشنبه در دومین جلسه هیات اندیشه ورز صنعت و تولید استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال همچنین هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تفاهم نامه حوزه تعاون برای تشکیل، توسعه و رفع مشکلات تعاونی ها به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: مشکلات حوزه های کارگری، کارفرمایی و تعاونی های داری مشکل در هیات های اندیشه ورز بررسی و رفع می شود.

پیشکاری، هیات اندیشه ورز را بازویی قوی برای رفع مشکلات جامعه کار و تولید استان خواند و با بیان اینکه مشکلات واحد های صنعتی، تولیدی و واحد های کارگری را با همکاری سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان و تشکلات کارگری و کارفرمایی شناسایی و احصا خواهد شد، اضافه کرد: رسالت واقعی خود را در این هیات و در راستای تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به سرانجام خواهیم رساند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه شعار های سال با هوشمندی دقیق مؤلفه های توسعه را در نظر گرفته و جدای از مباحث فرهنگی و اجتماعی، رفاه جامعه را در اولویت خود قرار داده است، ادامه داد: امسال نیز با توجه به شعار سال مد نظر رهبری جلب حداکثری مشارکت های مردمی در تولید، صنعت و رشد اقتصادی در استان، از مهمترین وظایف و سیاست های این اداره کل خواهد بود.

پیشکاری هدف از تشکیل هیات اندیشه ورز را تبیین حل مسائل و مشکلات حوزه های تعاون، اشتغال، کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید خواند و گفت: لازم است با کمک سازمان بسیج کارگری و کارخانجات و شرکای اجتماعی به دقت مسائل و مشکلات این حوزه ها رصد و مشکلات احتمالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد و بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر نقش آموزش و توانمند سازی در ارتقای سطح علمی و عملی جامعه تاکید کرد و خواستار فرهنگ سازی در کسب مهارت و کارهای مشارکتی برای رفع معضل بیکاری شد.

از ۱۶ تا ۲۲ شهریور به هفته تعاون نامگذاری شده است.