مشهد-ایرنا- فرماندار درگز گفت: ۵۰ نفر از اهالی روستای "پلگرد" بخش لطف آباد این شهرستان با علائمی شبیه مسمومیت غذایی به مراکز درمانی مراجعه کردند و تحت درمان قرار گرفتند.

مجتبی بزم آرا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته تا روز شنبه همین هفته با علایم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کردند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد اهالی روستا شامگاه پنجشنبه در یک مراسم عروسی شرکت کرده بودند و احتمالا به دلیل مصرف مرغ در وعده شام عروسی دچار مسمومیت شده اند همچنین بررسی ها نشان می دهد حادثه مسمومیت مشابهی به دلیل مصرف همین نشان مرغ در یکی دیگر از شهرستان ها رخ داده است لذا به احتمال زیاد مسمومیت روی داده در روستای پلگرد غذایی است.

فرماندار درگز گفت: از آنجایی که احتمال مسمومیت با آب شرب روستا از چشمه نیز مطرح بود منبع آبی روستا مسدود شد و برای اطمینان خاطر اهالی هم اکنون با تانکر به این روستا آب‌رسانی می شود.

بزم آرا با بیان این که طی ۴۸ ساعت گذشته هیچ یک از اهالی روستا با علایم مسمومیت به مرکز مراجعه نکرده اند افزود: نمونه غذایی و آب روستا به آزمایشگاه معتبر در مشهد ارسال شده و هنوز پاسخ آزمایشها مبنی بر شناسایی علت مسمومیت دریافت نشده است.

شهرستان کوهستانی و مرزی درگز با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است، این شهرستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و "چاپشلو"، ۱۳۶ روستا دارد که ۱۱۰ پارچه آن جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار دارند.

روستای پلگرد با حدود ۶۵۰ نفر جمعیت از توابع بخش لطف آباد درگز است.