بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کوچ زنبوردارانی از بخش‌های مختلف کشور به سمت استان بوشهر برای برداشت عسل کنار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، «ابوتراب نکیسا» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وجود درختان کنار که از گونه های بومی مناطق جنوبی و به خصوص استان بوشهر است سبب شده که هر ساله از اواسط شهریورماه، بعد از اولین بارندگی و همزمان با شروع فصل زمستان زنبورداران از تمام نقاط کشور به قصد تولید و برداشت عسل کُنار وارد این استان شوند.

وی افزود: از دیگر مزیت های عسل تولید شده از درختان کنار می توان به کیفیت بالا، عطر و طعم منحصر به فرد، خواص دارویی و داشتن بازار فروش داخلی و خارجی اشاره کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ۵۰ هزار هکتار درخت کُنار و تولید بیش از ۲ هزار تُن عسل این درخت توسط زنبورداران بومی و مهاجر رتبه اول تولید عسل کنار را در کشور به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید

۲هزار تن عسل کنار در استان بوشهر برداشت شد

برداشت عسل کُنار در استان بوشهر آغاز شد

بیش از ۱۴۰۰ تن عسل در بوشهر تولید شد

نکیسا ادامه داد: محل استقرار زنبورداران در مناطق کوهستانی و دشت‌های شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی، جم و دیر است.

وی گفت: برداشت عسل کُنار در فاصله آبان تا اوایل آذرماه انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر یادآور شد: تا کنون بیش از پنج جشنواره منطقه‌ای با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زنبورداران استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ تشکل‌های زنبورداری با همکاری وزارت صمت عسل کنار استان بوشهر را به عنوان یک برند دارای نشان جغرافیایی عسل کُنار کشور به ثبت رسید.