اراک - ایرنا - گروه‌های برتر دومین جشنواره ملی سرود روز دوشنبه در سالن اجتماعات فرهنگسرای اراک با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئولان استان مرکزی معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، گروه سرود کرمان با عنوان «بازی‌های محله» رتبه اول و رتبه دوم به صورت مشترک به گروه سرود، «دهکرد» از چهارمحال و بختیاری و گروه سرود « ایران من» از استان گلستان اهدا شد.

رتبه سوم این جشنواره نیز را گروه سرود «جان جانان» از استان زنجان کسب کرد.

گروه سرود سیستان و بلوچستان هم با هفت هزار و ۱۷۸ رای، منتخب آرای مردم در این جشنواره، شناخته شدند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های متنوع در بخش‌های مختلف به نهاد مرجع تبدیل می‌شود.

«حامد علامتی» افزود: کانون می‌تواند مرجع باشد، چون مکمل فعالیت آموزش و پرورش و سند تحولی آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه، کانون به دنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه هنری، ادبی و فرهنگی است، گفت: اولین مطالبه مقام معظم رهبری، ترویج سرود بین جوانان است که با کمک مربیان و نقش آفرینی جوانان، این مهم محقق می‌شود.

علامتی، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سرود، افزود: یک‌هزار و ۱۱۱ گروه از سراسر کشور با حضور ۲۰ هزار دانش‌آموز در این جشنواره شرکت کردند و باید این تعداد افزایش یابد، زیرا ایران اسلامی ۱۷ میلیون دانش‌آموز دارد.

وی بیان کرد: سرود، کاری گروهی است و باید در این فعالیت گروهی، شعر و محتوا غنی باشد و در اجرای سرود خوب، موسیقی و هماهنگی بین اعضای گروه به عنوان عناصر سرود، حایز اهمیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کم و یا فقدان هماهنگی، نقطه ضعف در فعالیت گروهی است که با کمک مربیان باید این نقیصه رفع شود.

علامتی با اشاره به اثرگذاری سرود در بین جوانان و نوجوانان، افزود: ما با سرود و زندگی تربیت شدیم و باید از این ظرفیت به نحو شایسته استفاده شود.

وی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش بعد از موضوع نماز، به کارهای جمعی مانند مراسم صبحگاهی توجه دارند و این مهم در کار جمعی سرود نیز مورد اهتمام است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اضافه کرد: مراکز کانون در سراسر کشور می‌تواند در حوزه کودک و سرود به عنوان سکوی آموزش، فعالیت گروهی و کنش‌گری را بین جوانان ترویج دهند.

علامتی افزود: گروهای سرود می‌توانند، هویت دینی و ملی را با موضوعاتی مانند وطن و پرچم ترویج دهند و روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی بیان کرد: مربیان پرورشی باید دستشان پر از سرود، متناسب با الگو ایرانی و حب وطن و پرچم باشد و برای این مهم، فراخوان و سفارش محصول داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: جمع خوانی اعضای گروه‌های سرود می‌تواند، محور تحول در جوانان و نوجوانان باشد تا در مسیر هنر و شعر افتخار کسب شود.

بهنام نظری افزود: سرود و هنر، می‌تواند بستر و محور تحولات در کودکان و نوجوانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان با صوت و شعر زیبای خود در اذهان مردم خواهند ماند، گفت: هنرمندان در مسیر شهدا حرکت کنند و در کشور نقش آفرین باشند.

۶۱ هزار ۵۱۵ بازدید در ۱۹۴ هزار دقیقه از جشنواره سرود ملی در فضا آپارات انجام شد.