کرمانشاه - ایرنا - ۲ نفر از بانوان کرمانشاهی عضو تیم ملی سپک تاکرا در مسابقات قهرمانی جهان در تایلند ۲ مدال طلا و یک نقره کسب کردند.

به گزارش ایرنا، سی و هفتمین دوره مسابقات سپک تاکرا قهرمانی جهانی، جام پادشاهی تایلند (کینگز کاپ) از ۱۱ الی ۱۸ شهریور ماه به میزبانی شهر کورات در ۲ رده آقایان و بانوان و با حضور بیش از ۳۰ کشور جهان برگزار شد.

تیم ملی بانوان ایران نیز در این مسابقات در بخش های رگو، کواد و هوپ تاکرا حضور داشت که در این دوره از رقابت ها از استان کرمانشاه رویا ابراهیمی و فاطمه احمدی در این تیم حضور داشتند.

در این مسابقات تیم ملی بانوان ایران موفق شد در بخش رگو به مدال نقره در بخش کواد به مدال نقره و در هوپ تاکرا نیز به نشان طلا دست پیدا کند.

هدایت تیم ملی بانوان ایران در این رقابت ها را رضا رستمی برعهده داشت و سرپرستی کاروان ایران نیز بر عهده حسین رشیدی از استان کرمانشاه بود.

همچنین در این مسابقات امید شیری از داوران کرمانشاهی سپک تاکرا قضاوت فینال بخش مردان را به عهده داشت.

استان کرمانشاه یکی از قطب های مهم این رشته ورزشی در کشور به شمار می رود که تعداد زیادی ملی پوش به تیم ملی آقایان و بانوان تاکنون معرفی کرده است، چند مرحله از اردوی انتخابی تیم ملی سپک‌تاکرای بانوان ایران نیز امسال به میزبانی کرمانشاه در کمپ تیم ملی این رشته در مجموعه ورزشی کوثر این شهر برگزار شد.

سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به‌ جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی دارای محبوبیت است.