سمنان - ایرنا - جمعی از کارکنان بازنشسته و شاغل یک شرکت‌ تولیدی سمنان با اجتماع مقابل استانداری، صحت‌سنجی اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح طبقه‌بندی مشاغل در ایران برای کارگاه‌ها و سازمان‌هایی که بیش از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، اجرایی و الزامی است. این طرح به منظور ایجاد نظم و استانداردسازی در شرایط کاری و حقوق و مزایای کارکنان طراحی شد و توسط وزارت کار، تعاون و رفاع اجتماعی نظارت و هدایت می‌شود.

حدود ۷۰ نفر از از کارکنان بازنشسته و شاغل شرکت نورد لوله سمنان روز دوشنبه برای احقاق حق خود در زمینه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل طبق قانون در مقابل استانداری سمنان اجتماع و در نهایت تعدادی از آنان به نمایندگی از افراد حاضر در اجتماع با فرج‌الله شوشتری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان و علی نورانی سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان ملاقات کردند.

بر این پایه، مقرر شد کارکنان بازنشسته و شاغل این شرکت درخواست احقاق حق خود در زمینه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل را به طور مکتوب به خانه کارگر تحویل دهند و کارشناسان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی با حضور در شرکت ادعای بازنشستگان را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

کارکنان بازنشسته شرکت نورد لوله سمنان می‌گویند طبق قانون واحدهای صنعتی دارای بیش از ۵۰ نیروی انسانی موظف به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

آنان می‌گویند: کارکنان گروه کارخانجات نورد و لوله به دلیل نداشتن امنیت شغلی و ترس از اخراج از کارخانه و تمدید نشدن قراردادهایشان در زمینه اجرا نشدن درست طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض نمی‌کنند.

به گفته اجتماع‌کنندگان مقابل استانداری سمنان، نزدیک به ۲۵۰ بازنشسته گروه کارخانجات نورد و لوله احقاق حقوقشان با اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل را خواستار هستند.

بازنشستگان گروه کارخانجات نورد و لوله اظهار کردند با پیگیری‌ها و دوندگی‌های فراوان و پرداخت هزینه کارشناس از جیب خودشان و همراهی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق به مجاب شرکت برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند، اما اجرای این طرح در دریافتی حقوق و مزایایشان تاثیر چندانی نداشته است؛ آنان بررسی کارشناسان رسمی قضایی و دولتی بر اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل در این گروه صنعتی را خواستار شدند.

آنان می‌گویند اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذعان دارد کارشناس برای اظهار نظر در زمینه اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل در گروه کارخانجات نورد و لوله سمنان را ندارد، این ادعا برای بازنشستگان تعجب‌آور و در هاله‌ای از ابهام است، چگونه می‌شود اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارشناس برای تایید طرح طبقه‌بندی مشاغل دارد، اما کارشناس برای بررسی صحت انجام کار را ندارد.

به گزارش ایرنا، کارخانه نورد و لوله سمنان سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع لوله از سایز یک و ۲ دهم تا هشت اینچ، و انواع قوطی و پروفیل آغاز کرد.

این شرکت در سال‌های بعد، اقدام به گسترش و تاسیس کارخانه تولید لوله گالوانیزه در سایزهای مختلف و راه اندازی کارخانه دیگری در تولید انواع لوله‌های سایز بالا از ۱۰ تا ۴۰ اینچ کرد.

کارخانه نورد و لوله سمنان سال ۱۳۸۵ بود که ۲ خط تولید ورق گالوانیزه از ضخامت بیست و پنج صدم تا سه میلیمتر و تولید ورق رنگی از ضخامت بیست و پنج صدم تا یک و بیست و پنج صدم میلیمتر را راه اندازی کرد.

گروه کارخانجات نورد و لوله در شهرک صنعتی سمنان در چهار موقعیت به مساحت ۱۹۳ هزار مترمربع ساخته شده است و در این چهار مجموعه حدود ۵۳۳ نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.