تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸

بروجرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر گفت: مطالبات شرکت‌های داروسازی پرداخت نمی‌شود که انتظار می رود با روی کار آمدن دولت چهاردهم این مشکل پیگیری و مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا دبیرسیاقی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که در محل کارخانه داروسازی اکسیر بروجرد برگزار شد، افزود: هم اکنون کمبود نقدینگی بزرگ‌ترین مشکلات شرکت‌های داروسازی است.
وی اظهار کرد: داروسازی اکسیر امسال سومین شرکت بورسی در داروسازی و تامین کننده اصلی داروهای بیمارستانی است، تلاش می‌کنیم دغدغه کمبود دارو در کشور وجود نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر بروجرد بیان کرد: یک پروژه بزرگ ملی که در سطح کشور همتا ندارد در داروسازی اکسیر تصویب شده و در مرحله خرید ماشین آلات است.
دبیرسیاقی اضافه کرد: داروسازی اکسیر بروجرد در پنج‌ماهه نخست امسال یک میلیون ۱۰۰ هزار دلار صادرات دارو داشته است.
وی با اشاره به اینکه ۲۵۹ قلم دارو در این شرکت تولید می‌شود، ادامه داد: صادرات داروسازی اکسیر به ۱۳ کشور مختلف جهان انجام می‌شود و در پنج‌ماهه اول امسال افزایش ۲۱ درصدی فروش رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر بروجرد یادآور شد: شرکت داروسازی اکسیر مقام سوم کشوری در زمینه فروش و تولید را دارد، هم اکنون همه خطوط تولید داروسازی اکسیر فعال و امسال ۲ خط تولید اضافه شده و تا پایان امسال یک خط تولید جدید راه‌اندازی خواهد شد.
دبیرسیاقی افزود: اکسیر یک بازوی توانمند برای سازمان غذا و دارو است و بسیاری از داروهای بیمارستانی در اکسیر تولید می‌شود و نیاز دارویی مردم ایران را تامین می‌کند.
وی اظهار کرد: مسوولیت اجتماعی داروسازی اکسیر در تامین داروی مورد نیاز جامعه است، باید تلاش کنیم باعث رشد داروسازی شویم.
مدیرعامل شرکت داروسازی اکسیر بروجرد بیان کرد: ۲ پروژه جدید خط تولید آب سازی در فرآورده‌های تزریقی و خط تولید آمپول ویال و خط تولید پودرهای تزریقی به خط تولیددارو اضافه می‌شود.