تایباد- ایرنا- فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۱۷ عنوان برنامه شاخص در قالب بیش از ۴۰ آیین فرعی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن گرامیداشت هفته وحدت در این شهرستان تلفیقی تدوین و آماده شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی شیردل روز سه شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته وحدت تایباد افزود: باید از همه ظرفیتهای شهرستان برای بزرگداشت این ایام استفاده کرد و در این ارتباط همه دستگاههای متولی باید همت و تلاش ویژه ای داشته باشند.

او ادامه داد: هفته وحدت فرصتی دوباره برای نمایش اتحاد و همدلی ساکنان شیعه و سنی شهرها و روستاهای این خطه مرزی است که باید با هم افزایی و انسجام همگانی به دنبال شور و نشاط با مشارکت حداکثری مردم در آیین ها و برنامه های پیش بینی شده این هفته بود.

فرماندار تایباد گفت: ساکنان این دیار مرزی از دیرباز تا به امروز در سایه همدلی و وحدت در کنار یکدیگر با صفا و صمیمیت زندگی و در محافل و مناسبتها با اشتیاق شرکت کرده اند.

شیردل افزود: مسلمانان با گذشت زمان با افزایش ترفندهای شوم دشمنان به اهمیت مساله وحدت بیشتر پی می‌برند بنا بر این باید با برگزاری برنامه‌های متنوع وحدتی هر سال بهتر از گذشته، اهداف و نقشه های پلید دشمن را خنثی کرد.

نماینده مردم شهرستانهای تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: وحدت برای جهان اسلام و جوامع امروزی یک ضرورت به شمار می رود.

عثمان سالاری افزود: یکی از برکات و ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، وحدت، همدلی، اتحاد و انسجام جهان اسلام است.

او اظهار کرد: در این برهه حساس در سایه یکدلی مردم کشورمان یکی از امن ترین کشورهای جهان را از آن خود کرده ایم.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعیان به عنوان هفته وحدت در کشور ما نام‌ گذاری شده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد با جمعیت تلفیقی شیعه و سنی در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.