گرگان- ایرنا- علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان به همراه تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با حضور ۲ ساعته در سامانه ارتباط الکترونیکی مردم با دولت (سامد) به درخواست‌ها و مطالبات شهروندان نقاط مختلف گلستان پاسخ داد و برای حل مسائل و مشکلات، دستورهای لازم را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سامد، سامانه ارتباطی میان مردم و دولت است که علاوه بر تسهیل در برقراری ارتباط و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی، وظیفه نظارت و ارزیابی عملکرد دولتمردان را بر عهده دارد.

از آنجا که شنیدن درددل مردم و پاسخ به درخواست‌ها و مطالبات آنان، افزایش رضایت مردمی را به دنبال دارد سامانه ارتباط الکترونیکی مردم با دولت(سامد) بهترین روش برای ارتباط بین مردم و مسوولان و تسریع در حل مشکلات مردمی است.

در همین راستا استاندار گلستان امروز دوشنبه ۲۰ شهریور در از هشت تا ۱۰ صبح ضمن حضور در سامانه سامد به سوالات و مشکلات مردمی پاسخ داد و به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد برای رسیدگی سریع‌تر به درخواست‌ها و مراجعات مردمی اقدام کنند.

استاندار گلستان در حاشیه برنامه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتباط مردمی از روش‌های مختلف انجام می‌شود اما یکی از روش‌ها، استقرار مدیران در سامانه سامد است.

علی‌محمد زنگانه با بیان اینکه امروز هشت نفر از مدیران کل به سوالات و مشکلات مردمی پاسخ دادند، افزود: در برنامه امروز موارد مختلفی از سوی مردم استان مطرح شد که طرح مشکلات مربوط به پروژه مهر، مشکل برخی مددجویان درباره آزمون‌های مددجویان سازمان بهزیستی و جذب آنان در دستگاه‌های اجرایی، رسیدگی به چالش‌ها و مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی پرتکرارترین مطالبات مردمی بود که گلستانی‌ها از طریق سامانه سامد مطرح کردند.

وی درخواست تسهیلات بانکی را از دیگر درخواست‌های مردم برشمرد و توضیح داد: با توجه به شرایط کشور و کنترل نقرینگی در اعطای تسهیلات بانکی محدودیت‌هایی وجود دارد و برخی برای دریافت وام در لیست انتظار هستند.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۲۱ زنجیره ارزش استان ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی استان را شامل می‌شود، تصریح کرد: از آنجا که گلستان یک استان کشاورزی و دامپروری است در اعطای وام بانکی به دلیل کمبود منابع تسهیلاتی، بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در اولویت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، شبکه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) سامانه‌ای است که مردم از طریق آن و بدون واسطه با شماره‌گیری تلفن ۱۱۱ مشکلات و خواسته‌ خود را با مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در میان گذاشته و از طریق دریافت کد رهگیری نتیجه را پیگیری می‌کنند.

براساس اعلام استانداری گلستان، کل درخواست‌ها و تماس‌های مردم گلستان در دولت قبل ۲۵۸ هزار و ۷۳۶ مورد بوده که تعداد تماس‌های پاسخ داده شده، ۱۴۹ هزار و ۴۲۹ مورد اعلام شده است.

همچنین کل درخواست‌های حضوری مردم، ۱۰۹ هزار و ۳۰۷ مورد بوده و مدت زمان پاسخگویی به مطالبات مردمی نیز ۳۲۲ هزار دقیقه اعلام شده است.

تعداد حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر سامد ۴۳۲ نفر بوده و اهم موضوعات مطرح‌شده نیز کمک مالی، تسهیلات بانکی، تسهیلات خوداشتغالی، درخواست اشتغال و تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی بوده است.