بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: ترویج تفکر شهدا با برگزاری رویدادهایی همچون کنگره ملی سه هزار شهید استان، اجلاسیه و یادواره ها راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمن است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای خراسان‌شمالی اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضرورت دارد و برگزاری کنگره ملی شهدا برکات زیادی برای استان خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری کنگره ملی شهدا نوعی انتقال ارزش های انقلاب و نظام اسلامی به نوجوانان و جوانان است.

حسین نژاد با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه ما است، تصریح کرد: دومین کنگره ملی سه هزار شهید استان پاییز سال آینده برگزار خواهد شد و تمامی دست اندرکاران باید برای برگزاری هرچه بهتر این کنگره تلاش کنند.

استاندار خراسان شمالی از کمیته های ۲۲ گانه استان که برگزاری کنگره ملی شهدای این خطه را بر عهده دارند، خواست تا از تجربیات اولین کنگره ملی شهدا استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته های برگزاری این رویداد بزرگ ملی باید از روش ها و ایده های جدید بهره گیرند تا ارزش های دوران دفاع مقدس به بهترین نحو به مخاطبان ارایه شود.

تداوم انقلاب در گرو زنده نگه داشتن یاد شهدا

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه تداوم انقلاب در گرو زنده نگه داشتن یاد شهدا است، گفت: بقای انقلاب با خون شهیدان گره خورده و اکنون حفظ یاد و خاطره شهدا وظایف همگان است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری تصریح کرد: دین با زنده نگه داشتن قیام عاشورا بقا پیدا کرده است و اکنون بقا و پایداری انقلاب نیز با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا میسر می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از توان نیروهای جهادی در برگزاری هرچه بهتر کنگره ملی شهدا استفاده کرد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: اقتدار و عزت ایران اسلامی از برکات و جانفشانی های دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: شناخت صحیح از دین، تبیین دین و دفاع از حریم می تواند دین را زنده نگه دارد که حفظ ارزش های اسلام و انقلاب در این راستا است.

خراسان شمالی که بیش از سه هزار شهید و ۶ هزار جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده، ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.

نخستین کنگره ملی سه شهید خراسان شمالی در ۲۴ مر ماه سال ۱۳۹۵ با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و شماری از فرمانده هان سپاه استان، مدیران دستگاه های اجرایی و خانواده های معزز شهدا برگزار شده بود.