تهران- ایرنا- معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از اجرای پروژه «ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه های ایران» با همکاری سازمان ملل متحد و ذیل آن سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «سید کمال هادیان فر» در ابتدای نشست ۱۳۷ کمیسیون ایمنی راه‌ها که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: سالیانه در جهان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۲۰ میلیون نفر به همین دلیل مجروح می‌شوند. مساله تصادفات در دنیا یک مساله جدی است که از سوی سازمان بهداشت جهانی پیگیری می‌شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۳۳ پروژه حوزه ایمنی راه‌ها، ۱۱ پروژه از سوی کمیسیون ایمنی راه های ایران انتخاب و یکی از آنها به سازمان ملل متحد (سازمان بهداشت جهانی) ارسال شد و بودجه ۲۰۵ هزار دلاری به آن اختصاص یافت.

هادیان‌فر افزود: این پروژه در پنج عنوان مطرح شد که به ترتیب «بهره گیری کارا از داده های بهبود یافته ایمنی (کمربندی شیراز- کازرون)»، «نظارت و ارزیابی بهتر بر مداخلات ایمنی در جاده‌ها»، «تخصیص بودجه برای مداخلات ایمنی در جاده ها»، «اقدامات پژوهشی در ایمنی راه‌ها» و «اثر کووید ۱۹ بر ایمنی جاده ها» معرفی شدند.

وی بیان‌داشت: اتصال کمیسیون ایمنی راه ایران به سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی این کمک را به ما می‌کند تا بتوانیم مسیر مناسب تری در زمینه کاهش حوادث و تلفات رانندگی را دنبال کنیم که عنوان پروژه مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی در این زمینه «ارتقای جایگاه کمیسیون ایمنی راه‌های ایران» با محوریت استان فارس نام گذاری شده است.