همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهورزان پایه سلامت کشور هستند و همواره باید مورد تکریم قرار گیرند.

به گزارش ایرنا؛ "احمد آریایی‌نژاد" روز سه‌شنبه در آئین پاسداشت روز بهورز در شهرستان ملایر بر لزوم بهبود معیشت بهورزان تاکید کرد و افزود: هم اکنون با مشکل کمبود نیروی بهورز مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: این در حالیست که مهمترین وظیفه حوزه بهداشت روی دوش بهورزان است.

آریایی‌نژاد پیشگیری را مهمترین رکن سلامت دانست و گفت: بار اصلی پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت حتی در دورترین نقاط کشور، روی دوش بهورزان است.

نماینده مردم ملایر در محلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که به جد پیگیری می‌کنیم، تقویت مسائل و امور بهورزان و حمایت از خانه‌های بهداشت است و حتی با خرید یک دستگاه فشارسنج می‌توانیم به خانه‌های بهداشت کمک کنیم.

آریایی‌نژاد با تاکید بر اینکه خدمات در حوزه بهداشت و درمان باید ریشه‌ای و کاربردی باشد، تاکید کرد: چون به پیشگیری اهمیت نداده‌ایم، در قسمت درمان همچنان مشکل داریم.

وی ضمن تاکید بر تامین و تجهیز اسباب و وسایل پیشگیری در مراکز و خانه‌های بهداشت، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان بر یک مدار درست حرکت نمی‌کنیم و باید جلوی مسیر اشتباه و غلط در حوزه سلامت گرفته و مسیر درست هموار شود.

رییس مرکز بهداشت ملایر نیز گفت: در حال حاضر ۹۰ خانه بهداشت در این شهرستان وجود دارد و ۱۵۰ بهورز در این مراکز فعال هستند.

"علی حیدری" بیان کرد: یکی از مشکلات بهورزان کمبود نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت است، به طوری‌که گاهی اوقات یک بهورز در هفته ۲ یا سه خانه بهداشت را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهورزان در دورترین نقاط روستاها مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند، ادامه داد: در دوره اپیدمی کرونا جذب نیروی بهورز نداشتیم، اما سال قبل ۱۵ نیرو و امسال ۲۰ بهورز جدید جذب کردیم.

رئیس مرکز بهداشت ملایر بیان کرد: در تلاش هستیم با جذب نیروی جدید، خلا ایجاد شده به دلیل بازنشسته شدن برخی از نیروهای بهورز را جبران کنیم.

حیدری وضعیت ساختمانی برخی خانه‌های بهداشت را نامناسب و قدیمی دانست و افزود: این مراکز نیاز به بازسازی دارند و در صورت جذب اعتبار لازم، کار بازسازی این خانه‌های بهداشت را انجام می‌دهیم.

وی کمبود تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، قدیمی شدن سیستم‌های کامپیوتری برخی خانه‌های بهداشت را از دیگر مشکلات برشمرد و بیان کرد: در ملایر هر سال یک بهورز نمونه کشوری و چهار یا پنج بهورز نمونه استانی داریم.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم از خدمات و تلاش‌های بی‌وقفه بهورزان شهرستان ملایر به مناسبت روز بهورز در ۱۲ شهریور قدردانی شد.

شهرستان ملایر دارای ۱۵۰ بهورز است.