کاشان_ ایرنا _ نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران باید در کنار بیان مشکلات، برای هر مشکل نیز راه‌حل ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، مصطفی معینی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان افزود: برخی از مشکلات به حوزه مدیریت مربوط است و مدیر باید با خلاقیت خود برای مشکلات مبتلابه راهکار پیدا کند و مدیران با هم‌افزایی و همفکری یکدیگر برای رفع مشکلات جامعه بکوشند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس همچنین گفت: برای طرح جوانی جمعیت در منطقه‌ای زمین، معرفی اما در روز قرعه‌کشی، برای آن زمین فرد معارض پیدا شده و مدیر مربوطه هم از این موضوع آگاه نبوده است

معینی با اشاره به ضرورت برطرف شدن اینگونه ناهماهنگی‌ها تاکید کرد: مدیران شهرستان نباید منتطر رفع مشکل از طریق مدیران مرکز باشند هرچند مدیران مرکز هم باید پیگیر رفع مشکلات شهرستان باشند.

وی افزود: از مدیران استانی هم انتظار داریم تا برای تفویض اختیار در حد مقدور به مدیران شهرستانی اقدام کنند.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان هم در این جلسه گفت: هفته دولت امسال با ایام اربعین حسینی(ع) تقارن یافت و هفته دولت را به هفته‌های بعدی بسط دادیم و امروز یاد ۴۲ شهید کارمند شهرستان کاشان را گرامی می‌داریم.

حمیدرضا محمدی فشارکی افزود: در هفته دولت امسال معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار کرد: سابقه صنعت در کاشان بیش از یکصد سال است و کارخانه رسیدگی و بافندگی این شهرستان سال ۱۳۱۳ تاسیس و در دهه چهل شمسی کارخانه مخمل و ابریشم وارد کاشان شد.

محمدی فشارکی با اشاره به علاقه سرمایه‌گذاران به این منطقه گفت: امروز ۸۰۰ واحد تولیدی فرش در این شهرستان فعال است.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به فعالیت ۴۳ واحد صنعتی، ۱۳۷ واحد نیمه‌صنعتی و ۲ هزار واحد سنتی در بخش گل و گلاب کاشان گفت: ۱۱ ناحیه و شهرک صنعتی و ۹۰۰ رسته صنعتی هم در این شهرستان فعالیت دارند.

وی گفت: سال ۱۴۰۲، ارزش صادرات کاشان ۲۵۰ میلیون دلار بود و در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات داشتیم و درآمد گمرکات ما به ۷۰ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال قبل ۲۵۰ درصد رشد داشت.

وی اظهار کرد: امسال گمرک شهرستان کاشان در بین گمرکات کشور رتبه پانزدهم و در بین پنج گمرک استان اصفهان رتبه دوم را کسب کرد.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: ناترازی برق از مشکلات صنعت این شهرستان است و ما ۵۰ مگاوات کسری برق داریم.

وی افزود: در زمینه پنل‌های خورشیدی، شهرستان کاشان رتبه نخست را در استان اصفهان دارد و در کشور هم جزو رتبه‌های نخست هستیم.

محمدی فشارکی گفت: سرمایه‌گذاران آماده‌اند تا برق مجموعه صنعتی خود را تولید کنند که این موضوع باید پیگیری شود.

وی افزود: باید اختیارات استانی ستاد تسهیل به شهرستان تفویض شود، زیرا انسجام مدیریتی در این خطه وجود دارد و مدیران با هم‌افزایی و وفاق و همدلی بدنبال گره‌گشایی از کار مردم هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.